Viděl jsem i řidiče, jak měl vedle sebe notebook s filmem, zlobí se krajský koordinátor BESIPu Zdeněk Patík
„ U sedmi desítek důkladně kontrolovaných nákladních vozidel o hmotnosti nad 3,5 tuny a několik autobusů jsme zjistili porušení zákona v osmnácti případech. Nejčastěji řidiči nesprávně použili tachograf, někteří měli nesrovnalosti v dobách řízení a odpočinku. V několika případech nebyl vyhovující technický stav a dva řidiči neměli v pořádku dokumentaci," přiblížil za krajskou policii mluvčí Petr Jaroš.
Chování řidičů nákladních vozidel dlouhodobě sleduje i krajský krajský koordinátor BESIPu Zdeněk Patík. „Málokdy se stane, že má někdo z řidičů kamionů vše v pořádku," uvedl Patík.
Míní, že třeba za nedodržováním bezpečnostních přestávek stojí tlak zaměstanavatelů řidičů. Ale jsou podle něj i horší prohřešky.
„Jednou jsem na dálnici viděl, jak vedle jednoho z nich ležel notebook s filmem a současně řídil, to je nepřípustné," zlobí se.
Pravidelných kontrol policistů si je vědoma i například otrokovická společnost BC LOGISTICS, která provozuje kamionovou dopravu.
„Za sebe můžeme říci, že naše řidiče sami kontrolujeme, aby měli vše v pořádku," uvedla ředitelka divize dopravy Radka Dostálová
Za svými řidiči stojí i ředitel ČSAD Vsetín Oldřich Holubář, která jezdí i na linkách po Zlínsku.
„Nemám zprávu, že by naši řidiči přicházeli o body, anebo se mi s tím nepochlubili," konstatoval Holubář.
„Někdy se však občas něco přihodí, ťukanec se může stát každému," připustil .
Chování kamioňáků neuniká pozornosti ani majiteli otrokovické autoškoly Pohoda Vilému Herentinovi.
„Z mého pohledu jsou profesionálové a jezdí s rozmyslem. Přece se nepřipraví lehkomyslností a o své živobytí. Potíží jsou na silnicích spíše lehkovážní a nezkušení řidiči," řekl.