„Dcera právě dostala řidičský průkaz a kvůli zničené silnici v obci se bojí jezdit. A ani mně se to už nelíbí. Je tu plno výtluků. Když už mám jet do Zlína, beru to raději přes Napajedla, čímž se části naší cesty vyhnu,“ svěřil se například Lubomír Dudík z Bělova.

Starosta Bělova Jiří Přecechtěl při hodnocení silnice ještě přitvrdil.

„Troufám si říct, že řidičům tady jde o život. Při výstavbě vodovodu před mnoha lety byla cesta totiž částečně poškozena a poté navíc ještě zúžena. Nákladní auta s těmi osobními se tu obtížně vyhýbají. Úplně nejhorší je ale asi 250 metrů dlouhý úsek před obecním úřadem ve směru na Otrokovice,“ popisuje Přecechtěl.

Definitivně pak podle něj silnici odrovnala těžká technika, která přes Bělov od roku 1997 až donedávna převážela popílek z Teplárny Otrokovice do Nové Dědiny na Kroměřížsku.

„Projektovou dokumentaci na opravu cesty máme už z roku 1994, tedy ještě z dob bývalého zastupitelstva. Také my jsme se několikrát obrátili na Ředitelství silnic Zlínského kraje, ale bohužel to zatím stále na opravu nevypadá. Když si prý seženeme peníze, hned nám cestu opraví. To je ale nemožné,“ krčí rameny bělovský starosta.

O poničeném průtahu Ředitelství silnic Zlínského kraje ví.

„V požadavcích opravu máme, zatím ale není možné říct konečné stanovisko. Rekonstrukce by navíc měla být záležitostí Ředitelství silnic a dálnic, které cestu používalo a poničilo při stavbě R55 Skalka-Hulín,“ říká za Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.

Ředitelství silnic a dálnic se však k rekonstrukci také nehlásí. „Bělov nespadá do naší působnosti, ale do kompetence kraje,“ konstatovala tamní mluvčí Nina Ledvinová.

Zda se kraj do opravy havarijní silnice v Bělově v blízké době pustí, však zdaleka není jisté. Vyjádření zástupců hejtmanství se během včerejšího dne nepodařilo získat.