„Práce na jednom z nových nástupišť a k němu přilehlých zastávkových jízdních pruhů by za příznivého počasí mohly začít už 9. března, a to na stanovišti Pod Babou směrem do centra Zlína,“ uvedl provozně-technický náměstek ředitele ŘSZK Radek Berecka. Následovat podle něj budou zastávky Družstevní a U Zámku, a to v obou směrech.

„Pět zmíněných míst dostane jízdní pruhy z raženého betonu, což je nejodolnější povrch, jaký se pro tyto účely používá. Nejstarší zastávkové jízdní pruhy zhotovené touto technologií slouží svému účelu bez problémů už asi patnáct let,“ sdělil Berecka. Dodal, že tato technologie je zároveň nejdražší. Zhotovení pruhu o délce dvaceti metrů totiž stojí asi půl milionu korun.

Výhoda těchto zastávek spočívá pro cestující v tom, že získají navíc ještě zvýšené zaoblené obrubníky, které umožňují přistavovat vozidla MHD blíže k chodníku a zmenší vzdálenost mezi nástupištěm a podlahou vozidla.

„To by mělo usnadnit cestování osobám se sníženou pohyblivostí, vozíčkářům nebo i maminkám s kočárky,“ doplnil náměstek.

Lidé se bojí komplikací

Lidé však mají na stavbu různé názory.

„Až to dodělají, bude to určitě moc fajn, ale ten zmatek kolem stavby si nechci ani představit. Všecko to bude rozkopané. To by mě zajímalo, kde pak budeme nastupovat,“ řekla se smíšenými pocity sedmdesátiletá Růžena Vítová, která pravidelně zastávku U Zámku užívá.

Nadšená je naopak devětadvacetiletá maminka Alena Štěpničková.

„Je fakt, že se tady s kočárkem hodně špatně nasedá. Takže podle mě je dobře, že se s tím bude něco dít,“ uvedla Štěpničková.

To, že budování stanovišť s sebou jisté komplikace přinese, potvrdilo i ŘSZK. „Pro cestující veřejnost i motoristy budou stavební práce na nových zastávkových jízdních pruzích znamenat určitá omezení,“ uvedl Berecka.

Například nástupiště Pod Babou a Družstevní v obou směrech budou podle náměstka provizorně posunuta po dobu výstavby do prostoru před zastávkovým zálivem. Trolejbusy tedy budou zastavovat v běžném jízdním pruhu, a motoristé budou mít k dispozici při průjezdu kolem zastávky vždy jen jeden volný jízdní pruh.

To však neplatí u obou zastávek U Zámku.

„Ty mají poměrně dlouhé jízdní pruhy a proto bude výstavba nového povrchu probíhat střídavě vždy v jedné polovině jejich délky a ve druhé budou zastavovat vozidla MHD,“ vysvětlil Berecka. Dodal, že veškeré práce by měly být hotové do letošního 30. června.