„Dopravci nahradí staré a nevyhovující autobusy ekologickými a bezbariérovými dopravními prostředky, které přinesou komfortnější přepravu cestujících,“ řekl předseda Regionální rady Martin Tesařík.

Preferován bude zejména nákup nízkopodlažních klimatizovaných vozidel. „Vnitřní prostorové uspořádání by pak mělo vyhovovat i pro přepravu dětských kočárků nebo vozíků pro osoby se sníženou pohyblivostí. Některá vozidla budou nabízet i panelový systém pro nevidomé a slabozraké,“ přiblížila mluvčí Regionální rady Renata Škrobálková.

Největší podíl dotace získala ve Zlínském kraji společnost ČSAD Vsetín. „Ta se dočká celkem 29,9 milionů korun na nákup vozidel veřejné linkové dopravy,“ potvrdila Škrobálková. Další nové autobusy pak mohou očekávat také cestující využívající služeb ČSAD Uherské Hradiště, společnosti Housacar a také lidé jezdící městskou dopravou na trase Zlín – Otrokovice.

Největší dopravce v kraji, ČSAD Vsetín, si získání dotací samozřejmě pochvaluje. „Je to dobrá zpráva. V horizontu tří či čtyř let tak budeme moci nakoupit necelou dvacítku nových vozidel,“ podotkl ředitel osobní přepravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář, podle kterého by se cestující mohli čtyř nových autobusů dočkat už letos. „Samozřejmě vzhledem k rozsahu zakázky, na kterou bude vypsáno výběrové řízení, budeme jejich nákup dofinancovávat z vlastních zdrojů,“ objasnil Holubář.

Z dvanáctimilionové dotace se může radovat také Dopravní společnost Zlín – Otrokovice. Její šéf Josef Kocháň se však včera k celé záležitosti příliš vyjadřovat nechtěl. „Zatím se ke mně tato zpráva oficiálně nedostala, takže ji nemůžu okomentovat,“ přiznal Kocháň.

O něco sdílnější byl projektant odboru dopravy a silničního hospodářství zlínského magistrátu Michal Zlámal. „Dle mých informací by nové autobusy skutečně měly být zakoupeny. Kolik jich však celkem bude nedokážu momentálně říci. Samozřejmě se ale počítá s jejich přístupností pro tělesně postižené,“ informoval Zlámal.

Snahu o zlepšení podmínek pro cestování lidí se sníženou pohyblivostí uvítal i Roman Herink, který musí jezdit na vozíčku. „Zejména v meziměstské dopravě je situace stále bídná a dostat se do autobusů je vážně problém. Každá vlaštovka v tomto směru je tak nesmírně potěšující,“ svěřil se Herink.