Křižovatku nyní tvoří silnice třetí třídy ve směru na Napajedla, Pohořelice, Kvítkovice a „asfaltka" vedoucí k místní skládce.

„My jsme už od samotného začátku plánování rondelu věděli, že je tam prakticky nemožný, právě kvůli stavbě jihovýchodního obchvatu. Ten je sice už na spadnutí několik let, ale teď se snad už blíží. Křižovatka se vlivem toho rapidně změní, v podstatě se celá překope. Některá napojení a křížení cest budou v jiných místech," informuje Radek Berecka z Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).

To se mělo původně kvůli kruhovému objezdu na jeho stavbě s otrokovickou radnicí podílet. „Před pár lety to byla iniciativa města. My jsme k tomu byli pesimističtí. Kdyby se opravdu postavil před třemi roky, zase by se kvůli obchvatu do místa muselo znovu sáhnout. Na druhou stranu je křižovatka opravdu blbá, když to řeknu lidově. V místě jsou dvě stopky, navíc hlavní silnice nevede přímo, ale do zatáčky. Nepatří k bezpečným," dodává.

Radnice rondel hájila bezpečnější a přehlednější dopravou, ke které by poté přispěl. „Bohužel jsme stavbu odsunuli právě z důvodu výstavby jihovýchodního obchvatu. Poté, co bude dokončený, se místem můžeme opět zabývat, zda bude dopravní situaci ještě potřeba nějak řešit," konstatuje František Žák, vedoucí odboru rozvoje města otrokovické radnice.

Karel Chudárek, šéf zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic podotýká, že během úprav padne k zemi také významná lípa, která je v místě křižovatky. „Kdy se však do stavby jihovýchodního obchvatu pustíme, zatím konkrétně nevíme. Dříve než v druhé polovině příštího roku však ne. Je to totiž jedna ze staveb, která má starý posudek vlivů na životní prostředí. Kvůli tomu jsme se dostali na seznam vládních priorit, mohla by nám být udělena výjimka," vysvětluje.

Namísto rondelu tak zřejmě v křižovatce vznikne mimoúrovňové křížení, nadjezd či z Kvítkovic na Pohořelice řidičům poslouží možná podjezd. „Z hlediska dopravy to určitě bude cesta ke zlepšení," hodnotí také starosta dotčených Pohořelic Jaroslav Němeček.