„Momentálně se staví křižovatka u Hulína, která má spojit všechny tři zmíněné komunikace, tedy dálnici D1 a obě rychlostní silnice. Její financování je zajištěno a bude tedy dostavěna,“ řekl na úvod mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Bude to jedna z největších křižovatek v zemi a hotová by měla být na konci příštího roku.

„V půli září byl zprovozněn úsek dálnice D1, který končí u Kroměříže. Na ten navazuje úsek další, který je již ve výstavbě. Povede od Kroměříže, přes novou křižovatku u Hulína a dále pak na sever do Říkovic,“ vysvětlil Hanzelka s tím, že i tento úsek je finančně zajištěn a hotov by měl být v roce 2011.

Potud tedy dobré zprávy z dálnice.

Rychlostní komunikace R55, která od křižovatky u Hulína povede směrem na Otrokovice je financována z Evropské unie, konkrétně z operačního fondu doprava. A to znamená, že se jí také dočkáme.

„Její dokončení je naplánováno na konec roku 2010,“ potvrdil mluvčí ministerstva.

„Už aby to bylo. Nic jiného se snad říci ani nedá. Projet v pracovní dny Hulínem znamená stát na spojce a brzdě. Když se podaří zařadit druhý rychlostní stupeň, je to skoro svátek,“ řekl s úsměvem jeden z řidičů, Jakub Vojkůvka.

Smůlu tedy bude mít rychlostní komunikace R49. Tu toužebně očekávali hlavně ve Zlíně, má totiž vést od Hulína přes Holešov a Fryšták právě do krajského města, které o napojení na dálniční síť republiky bojuje již řadu let.

„Tato stavba má být financována z národních zdrojů, kterých je vzhledem k současné ekonomické krizi nedostatek. Bude však pouze pozastavena, nikoliv zrušena. S její výstavbou počítáme po roce 2012,“ ujistil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Vážnost dopravní situace ve Zlínském kraji si však ministerstvo uvědomuje. „Vyčlenili jsme peníze na zkapacitnění silnice mezi Otrokovicemi a Zlínem, tak aby po celé délce měla čtyři jízdní pruhy. Do Hulína tedy řidiči budou moci přijet po dálnici, dále do Otrokovic po rychlostní komunikaci a i poslední úsek cesty do centra Zlína by měl být sjízdnější než dosud,“ dodal mluvčí.

„Aspoň něco. Krize je krize, to se nedá svítit, ale doprava v kraji je skutečně kalamitní. Hlavně aby to pak udělali pořádně. Abychom tady neměli po pár letech provozu takový tankodrom, jakým je dálnice D1 u Brna,“ myslí si další z řidičů, Ivo Macháček.