Důvodem ztrát jsou mimo jiné rostoucí náklady, například kvůli vyšším cenám pohonných hmot či růstu odpisů. Příspěvky měst jsou přitom v posledních letech prakticky stejné, delší dobu se navíc nezvyšovalo ani jízdné.

Zastupitelé Zlína, stejně jako otrokovická radnice, se budou problémem zabývat příští týden. "V úvahu připadá buď navýšení jízdného či provozních příspěvků, případně kombinace obojího," poznamenal Blažek. Celkem podle něho potřebuje dopravní podnik zvýšit příjmy přibližně o 20 milionů korun. V loňském roce činily celkové provozní dotace obou měst a krajského úřadu 88,6 milionu korun. Základní cena jízdného již několik let činí devět korun. "Nějaké řešení musíme určitě najít, situaci nelze nechat v současném stavu," řekla dnes ČTK starostka Otrokovic Radoslava Matuszková.

DSZO vznikla v roce 1995, společníky jsou města Otrokovice a Zlín. Autobusy a trolejbusy DSZO ročně ujedou téměř pět milionů kilometrů a přepraví asi 39 milionů cestujících. Dopravce vlastní 38 autobusů a 58 trolejbusů, do obnovy vozového parku společnost investuje každoročně velké částky již od roku 1999. DSZO loni za prodej vlastních výrobků a služeb utržila 145,7 milionu korun. Provozní dotace činily 88,6 milionu korun, kromě toho společnost získala investiční dotace 27,3 milionu. Na konci loňského roku ve firmě pracovalo 374 lidí.