Nadále bude zajíždět i linka 12 do Želechovic nad Dřevnicí.

Zavedení linek MHD do Lužkovic bránila podle náměstka primátorky Miroslava Šenkýře řadu let nízká průjezdná výška křížení krajské komunikace a trati v Želechovicích.

„Situaci pomohlo vyřešit protažení silnice z průmyslové zóny v Přílukách. Museli jsme vybudovat asi 350 metrů silnice, jejíž součástí je také most přes Hvozdenský potok,“ připomněl Šenkýř.

Dodal, že součástí investice bylo také vybudování odvodnění, část splaškové a dešťové kanalizace, vodovod, veřejné osvětlení, opěrné zdi a chodníku celkově za 41 milionů korun. Kvůli plánované nové točně v Lužkovicích se prý ještě zastávka linky 11 o něco posune.

U Majáku město už novou točnu zbudovalo, stejně tak komunikaci pro pěší, odstavná stání i veřejné osvětlení za částku pět milionů korun. Zkušební provoz linky 31 trval tři měsíce. Autobusy přitom zajížděly na dvě nové zastávky s názvy Maják-Ke Křibům a Maják-točna.

„Obyvatelé obou částí Zlína požadovali po radnici zavedení linek dlouhodobě. A zkušební provoz opodstatněnost rozšíření provozu MHD do Lužkovic i k Majáku potvrdil,“ sdělil náměstek.

Původně zlínští radní uvažovali kvůli úsporám o tom, že by pověřili jednatele Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO), aby omezily některé linky, pokud to půjde. Jako jedné z prvních linek, kterých by se mohlo dotknout případné omezení nebo dokonce zastavení provozu, byla podle mluvčí Marie Masaříkové linka číslo 12 do Želechovic nad Dřevnicí.

„Je již delší dobu terčem kritiky koordinátora veřejné dopravy, který poukazuje na to, že je vedena souběžně s dotovanými spoji linkové autobusové dopravy i s železnicí,“ objasnila začátkem září Masaříková a dodala, že význam trolejbusu číslo 12 navíc poklesl zavedením městské hromadné dopravy do zlínské části Lužkovice.

Nakonec k tomuto opatření ale podle mluvčího DSZO Vojtěcha Cekoty nedojde. „Do Želechovic bude zajíždět linka číslo 12 i nadále,“ informoval aktuálně Cekota.