Představitelé měst a institucí, kterých se modernizace dotkne, dostali přípravnou dokumentaci stavby nazvané Elektrifikace trati Otrokovice-Zlín-Vizovice k připomínkování v minulých dnech.

„Je předaná k závaznému vyjádření Zlínskému kraji a dotčeným městům,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Právě tato organizace se má postarat o to, aby místo motorových vlaků jezdily na této trati vlaky poháněné elektřinou.

Už minulý rok tato firma narazila na odpor zlínské radnice. Ani jí, ani obyvatelům čtvrti Podvesná se nelíbilo, že by tudy kvůli nutnosti vyřešit křížení trolejbusového a vlakového elektrického vedení vedl nadzemní tubus, kterým by vlaky jezdily. Zvítězila u nich varianta částečného zahloubení do terénu, což muselo být zapracované do nové dokumentace.

„Právě zvažování variant vedení trati Zlínem stavbu oddálilo,“ podotkl Halla. Dodal, že téměř v celé délce je pro budoucí stavbu využité současné těleso trati, ve Zlíně jsou pak koleje oddálené od silnice I/49 v blízkosti Boňeckého rybníku.

„Stavba může začít po získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Nejdříve to bude v roce 2011,“ sdělil Halla.

Modernizace by se měla dělat zhruba po tři roky, a přinese s sebou jistá omezení.

„Po dobu výstavby křížení v Podvesné budou vlaky nahrazeny na několik týdnů autobusy,“ uvedl příklad Halla.

Zlín dostal dokumenty k prostudování minulý týden.

„K materiálu se musí vyjádřit útvar hlavního architekta, odbor dopravy, životního prostředí, městské zeleně, ale i další instituce, jako jsou správci sítí či krajský úřad,“ upozornil náměstek zlínské primátorky Miroslav Šenkýř.

Radnice podle něj hlavně stojí o zachování co největší funkčnosti města i během modernizace trati protínající Zlín. Zdržení je podle něj i otázkou nedostatku peněz, a nejen čekáním na vyjádření institucí ze Zlínského kraje.

„Je to i tím. Peníze jsou až na prvním místě,“ připustil i Halla.

Zatím se ještě novými podklady Správy železniční a dopravní cesty nezabývali v sousedních Otrokovicích ani Vizovicích.

„Viděla jsem zprávu od této společnosti v čerstvé poště. Na pondělní radě o tom podám kolegům informace,“ uvedla starostka Otrokovic Radoslava Matuszková. Ve městě plánují ještě letos začít rozsáhlou rekonstrukci přednádražního prostoru, kterou však nezdrží ani odložení elektrifikace trati.

„Jsou to zcela nezávislé stavby,“ ujistila starostka.

Ve Vizovicích ještě podklady nedostali. Zdržení modernizace trati se podle tamní starostky Aleny Hanákové dotkne chodu města jen tak, že opravu části cesty navazující na nádraží by radnice zajistila později.

„Do rozpočtu investici zahrneme až v době, kdy to bude aktuální. Lidí by se také nemělo zdržení elektrifikace nijak zvlášť dotknout. Jsou zvyklí na určitý systém, který zatím nejde porovnat s tím, který bude po modernizaci trati,“ poznamenala Hanáková.