Dopravní společnost Zlín Otrokovice po roce opět otevřela své brány široké veřejnosti v rámci dne otevřených dveří

DSZO pořádá jedenkrát za rok den otevřených dveří pravidelně již od roku 2004.

„Už se z toho stala určitá tradice a my ji nechceme přerušit. Je to příležitost, kdy se můžeme setkat s našimi cestujícími a kdy můžeme dát lidem nahlédnout do jinak nepřístupného zázemí městské hromadné dopravy," říká ředitel DSZO Josef Kocháň.

Návštěvníci letošního dne otevřených dveří si užívali program, na který jsou už zvyklí. Probíhaly komentované prohlídky areálu, atraktivní průjezdy myčkou, vystaveny byly různé typy trolejbusů i autobusů, vozidla údržby trakčního vedení. K vidění byl model kloubového trolejbusu, jehož výroba majiteli zabrala úctyhodných sedm let.

„V areálu vozovny DSZO se lidé setkali také s ukázkami trucků a techniky hasičského záchranného sboru. Policisté předvedli výcvik služebních psů. Na odstavné ploše probíhaly závody rádiem řízených modelů aut," upřesnil vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Samozřejmě ani letos nechyběly exkurze do dispečinku. Specialisté na informační technologie radili návštěvníkům s instalací jízdních řádů DSZO do mobilních telefonů. Uvnitř vozovny pak byl otevřen stánek s občerstvením. Pro děti se nafukovaly balonky.

Historická vozidla

Své historické klenoty přivezl do Zlína opět také sběratel starých autobusů Ladislav Tetera z Kroměřížska. Přijel autobus Škoda 706 RO s přívěsem DM 4, autobus Škoda 706 RTO LUX a autobus Karosa ŠD 11 2040T.

V provozu byly také loni rekonstruovaný zlínský historický autobus Škoda 706 RTO s modrým lakem a červený historický trolejbus Škoda 9Tr.

Historické autobusy a historický trolejbus jezdily po celý den v půlhodinovém intervalu stejně jako v minulých letech na trase mezi vozovnou a obratištěm Sportovní hala. Trasa vedla po ulici 2. května, Dlouhé a po tř. T. Bati (v opačném směru po Štefánikově a Osvoboditelů), vozidla zastavovala na všech zastávkách a přeprava v nich byla bezplatná.