Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) už podruhé zastavil výběrové řízení na zhotovitele. Důvod? Diskriminační tendr. Kraj se narčení brání. Pokud ale kvůli tomu nezíská dotaci, zaplatí bezmála 100 milionů korun ze svého rozpočtu.

„Zlínský kraj nedodržel stanovený postup, čímž mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Podle nás bylo výběrové řízení diskriminační. Jako opatření k nápravě jej rušíme," uvedla místopředsedkyně Eva Kubišová.

Projekt, který má ulehčit cestování tisícům obyvatelů, se tak potýká s velkými problémy. Reálně totiž hrozí, že se kraji nepodaří kvůli řešení situace dodržet termíny pro získání dotací. Proto se také Zlínský kraj podle náměstka Jaroslava Drozda proti novému rozhodnutí ÚOHS neodvolal.

„Není to dáno tím, že bychom s jeho verdiktem souhlasili, ale opravdu tím, že už nezbývá mnoho času. Veškeré průtahy mohou znemožnit realizaci celého integrovaného předloženého do ROP Střední Morava," obává se náměstek hejtmana Jaroslav Drozd. Podle něj kraj pouze upraví zadání a veřejnou soutěž vyhlásí znovu.

„Technické kvalifikační předpoklady mohla v současné době splnit prakticky jen vsetínská společnost EM TEST ČR," zmínila ještě místopředsedkyně Kubišová, podle níž existuje řada jiných firem v zemi, které tímto kraj automaticky vyřadil ze hry. Vyjádření firmy EM TEST ČR se včera Deníku sehnat nepodařilo.

Hrozba nestihnutí potřebných termínu ve vzduchu skutečně visí. „Zlínský kraj má povinnost doložit všechny potřebné dokumenty, mezi které patří právě i správně vypsané výběrové řízení, do konce srpna. Na opravu má tedy kraj zhruba čtrnáct dní,"potvrdila Renata Škrobálková, mluvčí ROP, ze kterého mají na projekt putovat peníze.

Náměstek nicméně stále věří, že se projekt svého zprovoznění dočká. „Již nyní dochází ke zpoždění původního plánu, ale vývoj informačních a řídicích systémů je velmi dynamický. Rozhodně není důvod podléhat jakékoliv formě nátlaku," myslí si Drozd.