Zaměřit se chce na rekonstrukci silnic II. a III. tříd včetně mostů a výstavby nových úseků. Pokud uspěje, dokončí plánované investiční akce do konce roku 2011.

Vedení kraje ve spolupráci s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje (ŘSZK) by rádo získalo peníze konkrétně na rekonstrukci silnice z Nového Hrozenkova do Podťatého ve Velkých Karlovicích na Valašsku, komunikace mezi obcemi Šarovy na Zlínsku a Březolupy na Slovácku nebo Roštínem a Cetechovicemi na Kroměřížsku.

Dále na opravu cesty v Roštíně na Kroměřížsku a Horní Lhotě na Zlínsku. Kraj chce také opravit mosty v Bojkovicích na Uherskohradišťsku a v Brumově­Bylnici na Zlínsku. Na opravy by mohl získat u každé z akcí devadesát procent nákladů.

„Naším hlavním cílem je zlepšení dopravní infrastruktury uvnitř regionu. Zmíněné silnice i mosty jsou opotřebované zejména kamiony, pro které zatím nejsou vybudované rychlostní komunikace,“ objasnil náměstek hejtmana Zlínského kraje Jaroslav Drozd.

Konkrétně most v Bylnici je podle tamního starosty Zdeňka Blanaře v havarijním stavu a opravu nutně vyžaduje.

„Je starý takových osmdesát let a nepamatuji si, že by se kdy ve velkém opravoval. Na rekonstrukci se připravujeme psychicky už nyní. Pro město bude totiž znamenat velké dopravní komplikace,“ uvedl starosta.

Rekonstrukci silnice v Horní Lhotě by zase uvítala řidička Magdalena Zlámalová z Luhačovic. „Cesta je děravá, pokaždé mám pocit, že tam nechám kolo. Například v zimě po ní zásadně nejezdím,“ poznamenala.

Zlínský kraj prostřednictvím ŘSZK již v minulosti čerpal dotace. V roce 2007 získala krajská organizace 38 milionů milionů na rekonstrukci průtahu obcí Uherský Ostroh a Přerovské ulice v Bystřici pod Hostýnem. Vloni získalo finance na jedenáct akcí s celkovou hodnotou investic 680 milionů korun.