VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajskou železnici brázdí vlaky za 384 mil.

Zlínský kraj - Je půl desáté ráno a na prvním nástupišti otrokovického nádraží ČD stojí desítky lidí. Někteří hledí do časopisu, jiní v rukou třímají mobilní telefon, další zase jen nepřítomně hledí na koleje.

3.10.2012
SDÍLEJ:

Nová motorová jednotka LINK II 844 na trati s Otrokovic do ZlínaFoto: DENÍK/Karásek Jan

Všední ráno ovšem během několika sekund protne blížící se leskle modrá vlaková souprava. A všechny pohledy přítomných jsou upřeny jen na ní. Při své předváděcí jízdě do Otrokovic přijela moderní motorová jednotka RegioShark, která bude zanedlouho v šesti kopiích brázdit tratě po celém kraji.

„Podstatně zkvalitní cestování mezi několika důležitými městy v kraji. První bude ve zkušebním provozu i s cestujícími už v průběhu října, druhá bude do konce letošního roku, a třetí a čtvrtá na jaře příštího roku. Poslední dva vlaky pak v druhé polovině příštího roku," přiblížil mi ve vlaku ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD ve Zlíně Ludvík Urban.

Cestující se díky novým vlakům mohou těšit na příjemnější cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm, a také na trasách mezi Zlínem a Kroměříží a Zlínem a Uherským Hradištěm.

„Regionální vozidla se pořizují pro Zlínský kraj za podpory Regionálního operačního programu Střední Morava (ROP). Cena jednoho vlaku je 64 milionů korun, podíl dotace je 40 procent. Stejným poměrem je rozdělena také celková částka 384 milionů korun za všech šest vozů," vypočítala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Běžní cestující se při předváděcí jízdě do vlaku zatím nedostali, pochvaloval si jej ovšem strojvedoucí předváděcí jízdy.

„Nevím, co k tomu říct. Je to prostě nádhera. Jedná se rozhodně o jeden z nejmodernějších vlaků, co u nás jezdí. Je radost to řídit. Největším plusem, který se dotkne přímo cestujících, je jednoznačně klimatizace," popsal Jiří Dvořáček, který má jako jeden z prvních povolení k řízení RegioSharku a postupně bude zaučovat své další kolegy. 

RegioShark

Max. rychlost: 120 km/h Délka: 44 metrů Výkon: 800 kW Počet sedadel: 120 k sezení (z toho patnáct sklopných a devět v první třídě) Sedadla: moderní, ergonomická, s textilním potahem Celková kapacita: 240 osob WC: uzavřené, v bezbariérové úpravě, využitelné i ve stanici Další přednosti: Vlak disponuje také prostorem pro jízdní kola, kočárky a objemná zavazadla. Ve vlaku je také klimatizace a možnost bezbariérového nástupu do prostoru se sníženou podlahou.

Autor: Marek Houser

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
40

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.
19

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Hostákovi se nelíbilo zahřívání gum. Jinak jej svezení v závodničce nadchlo

Rozhodně si necvrnkl do kalhot. Naopak. Plnými doušky si v těchto dnech užívá krásy a tradice pro něj zcela nového zlínského regionu nový generální manažer hokejových Beranů Martin Hosták. Bývalý úspěšný hokejista a expert v úterý rád přijal pozvání a možnost svézt se na testovací zkoušce blížící se Barumky ve špičkovém závodním voze Škoda Fabia R5 pilotovaném Antonínem Tlusťákem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení