Souhrnná spokojenost za celou nemocnici dosáhla 78,3 procenta, což je o 1,3 procentního bodu více než předloni, řekla dnes ČTK mluvčí nemocnice Karla Havlíková. Za standard dobré péče je přitom považována spokojenost 80 procent.

Nejvíce byli ve zlínské nemocnici pacienti spokojeni se zapojením rodiny a propuštěním a pokračováním péče, méně s citovou oporou a informacemi.

„Celkově byli pacienti nejvíc spokojeni v očním, neurochirurgickém a ORL oddělení, nejméně v neurologickém a traumatologickém oddělení. Ve srovnání s rokem 2011 se souhrnná spokojenost zvýšila nejvíc v očním oddělení a v geriatrii," uvedla Havlíková s tím, že pacienti byli spokojeni s prací sester ve 77 procentech a lékařů v 75 procentech.

Ředitel nemocnice Bohuslav Škubal si je vědom toho, že nemocnice má v mnoha směrech ještě rezervy. „To byl také důvod, proč jsme si předloni průzkum zadali. Chceme znát, jak kvalitu zdravotní péče a služeb vidí naši hospitalizovaní pacienti, a na základě jejich připomínek ji zlepšovat," uvedl.

Potěšující podle ředitele bylo zlepšení hodnocení informovanosti o zdravotním stavu a dalším průběhu léčby, dosažitelnost zdravotního personálu, čistota toalet a sprch nebo doporučení nemocnice rodině a přátelům.

„Naopak i přes dílčí zlepšení je potřeba dále zlepšovat představování lékařů pacientům nebo zapojení pacientů do vlastní léčby," uvedl ředitel. „Z hlediska další perspektivy je důležité, že nemocnice dokázala statisticky významně zlepšit spokojenost nejnáročnější skupiny pacientů ve věku do 30 let, kteří tvořili 14 procent vzorku pacientů," řekl Škubal.

Do průzkumu dotazníkovou formou bylo podle autora projektu Tomáše Raitera zařazeno 2248 pacientů, vrátilo se 1404 platných dotazníků. Pacienti hodnotili osm kritérií, odpovídali na více než 50 otázek. V nemocnici museli strávit minimálně jednu noc.

„Dotazníky odevzdali v zalepených obálkách do zapečetěných schránek tak, aby bylo možné maximálně zajistit anonymitu odpovědí," poznamenala mluvčí.