VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express spojí Hradiště a Prahu

Zlínský kraj – Prodej jízdenek na nový jízdní řád 2013/2014 spustil ve čtvrtek železniční dopravce LEO Express. Vlaky budou denně nově zastavovat v Přerově, dva spoje také každý den spojí Prahu a Staré Město u Uherského Hradiště. V novém jízdním řádu bude LEO Express jako jediný ze tří hlavních dopravců na trase Praha–Ostrava zastavovat v Přerově.

19.10.2013
SDÍLEJ:

LEO express. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ archiv

Přidáním Přerova a zrušením Pardubic se z LEO Express, stává podle vedení firmy jakýsi Moravský Express, který nabere své cestující na Moravě a z Olomouce pojede bez zastavení až do Prahy.

„Zavedením nové trasy do Starého Města u Uherského Hradiště se zastávkou v Otrokovicích chceme zlepšit dopravní obslužnost Zlínského kraje a přinést náš vysoký standard cestování novým zákazníkům," říká ředitel společnosti Leoš Novotný. Jízdné ve třídě Economy na trase Praha-Přerov začíná od 175 korun, Praha– Otrokovice od 223 korun a Praha–Staré Město u Uherského Hradiště od 247 korun pro držitele smileCard. Vlaky LEO Express budou jezdit od 15. prosince 2013 s těmito změnami: všechny vlaky budou nově stavět v Přerově, vlaky již nebudou stavět v Pardubicích.

Spoj LE 1361 s odjezdem v 16.28 z Prahy pojede přes Přerov-Hulín-Otrokovice do Starého Města u Uherského Hradiště s příjezdem v 19.30 hodin. Ze Starého Města u Uherského Hradiště pojede denně do Prahy spoj LE 1350 s odjezdem v 5.50 a příjezdem v 8.56 hodin.

Fakt, že vlak společnosti Leo Express bude nově zastavovat také v Otrokovicích, dominantní České dráhy příliš nevítají. „Železniční trh v ČR je otevřen a liberalizován, každý tak může podnikat dle svého zájmu za splnění zákonných podmínek. Jako negativní naopak vnímáme, že stát dosud nevyřešil řadu zásadních otázek pro působení nových soukromých dopravců, jako je užívání výpravních budov pro jejich zákazníky, přestože výpravní budovy využívají, náklady platí ČD, chybí regulátor, který by rozhodoval sporné situace v provozu a přípravě jízdních řádů," vysvětluje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

České dráhy nabízejí dvojici přímých vlaků v ranních hodinách ze Zlína do Prahy a z Veselí nad Moravou do Prahy. „V odpoledních, respektive podvečerních hodinách jedou opačným směrem. Jde o expresy, od prosince o spoje InterCity. V novém jízdním řádu se pro oba vlaky počítá s klimatizovanými soupravami, které nabízejí také elektrické zásuvky pro napájení notebooků, mobilů nebo dalších drobných elektronických zařízení cestujících. Ve vlacích je možná přeprava vozíčkářů, jízdních kol, vlaky budou nabízet restaurační vůz s kompletní nabídkou teplých a studených jídel a nápojů. Ve 2. třídě je možnost výběru mezi uzavřeným oddílovým vozem nebo vozy s otevřeným takzvaným velkoprostorovým uspořádáním," informuje Šubová.

Kromě toho jezdí na trase Luhačovice-Praha další rychlíky v intervalu 2 až 4 hodiny a rychlíky linky R13 Brno-Břeclav-Otrokovice-Přerov-Olomouc. „Tyto vlaky jezdí v základním intervalu zhruba co dvě hodiny, zajišťují návaznost na další spoje v Přerově nebo Olomouci a na této lince připravujeme modernizaci souprav, jako třeba vybrané vozy s klimatizací, elektrické zásuvky, ve vlacích je samozřejmostí přeprava vozíčkářů, jízdních kol či psů," vysvětluje Šubová.

Podle ní je však výhodou cestování vlaky Českých drah, že nejsou povinně místenkové, pro cestu se lze tedy rozhodnout, respektive operativně měnit plán cesty i těsně před odjezdem vlaku. „Také lze přepravovat jízdní kola a psy, v nabídce je kompletní gastronomický servis, vlak obsluhuje mnohem více míst, cestující se tak nedostane jen do Olomouce a Prahy, ale také do Zábřehu na Moravě, celé oblasti východních Čech a velké části Středočeského kraje," dodává Šubová.

Těmi, koho nechává válka na železnici chladným, jsou příznivci autobusové dopravy. Jejich argumentem je cena. Za cestu Hradiště–Praha zaplatí cestující u ČSAD 260 korun, Student Agency si na lince z Košic, která na Slovácku zastavuje, účtuje tři stovky. „Leo Express není konkurencí, která by nám mohla odvést zásadní počet zákazníků. Můžeme nabídnout ceny výhodnější než jakýkoliv železniční dopravce, a to i ve studentské kategorii," uvedl generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště Radislav Kusák.

Autobusem i vlakem se do hlavního města za studiem přesouvá Jan Matyáš ze Starého Města. Preferuje ale železnici. „Nejlepší je jet do Olomouce a tam přesednout na do Prahy mířící RegioJet, s jehož službami jsem velmi spokojený. Bohužel jízdenky mívají někdy vyprodané i měsíc dopředu," dodal student ekonomie na Univerzitě Karlově.(jk)

Autor: Jarmila Kuncová

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchrana psa pomocí klobásky

Zlínští krajští hasiči mají novou "tajnou zbraň". Pomohla jim při záchraně psa

K favoritům letošního 47. ročníku Barum Czech rally Zlín bude stejně jako loni patřit Kajetan Kajetanowicz z Polska, který coby úřadující evropský šampion a současný lídr poveze na svém voze opět číslo jedna.

V úterý vyražte na velkou autogramiádu pilotů Barumky

Při srážce aut se zranila chodkyně

V Luhačovicích bourala dvě osobní vozidla, zranila se při tom chodkyně. Nehoda se stala v pondělí 21. srpna kolem 11. hodiny dopoledne v Masarykově ulici v centru města.

Zlín posílil bratr Rihards Bukarts. Na zkoušce uspěli Freibergs i Illo

Sourozenci jsou zase spolu. Rihards Bukarts, o šest let mladší bratr Robertse Bukartse se stal novou posilou extraligových hokejistů Aukro Berani Zlín.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Starý chodník byl už celý zničený, konečně ho opravují

Zhruba 40 let starý chodník opravují nyní v Otrokovicích, a to v části Trávníky, ve směru od Kauflandu. Podle mluvčí otrokovické radnice Romany Stehlíkové byl už v havarijním stavu, na povrchu se v asfaltu tvořily bubliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení