VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé na výtky k jízdním řádům prý rezignovali

Region – Právě v těchto dnech mají lidé možnost spolupodílet se na přípravě nových jízdních řádů. Společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje (KOVED) zřizované krajem mohou podávat své návrhy na jejich úpravy

21.8.2014 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Tato možnost trvá do konce srpna u železniční dopravy. V případě autobusové až do konce září. Zájem veřejnosti však není příliš velký.

„Prozatím došlo jen několik návrhů, zhruba pět," sdělila jednatelka společnosti KOVED Věra Fuksová.

Důvodem může být malá informovanost veřejnosti o této možnosti. Některé obce a města totiž shromažďují připomínky svých občanů, aby je pak mohly koordinátorovi předat hromadně.

„U železniční dopravy jsme zatím neobdrželi žádný návrh od občanů, co se týká autobusů, tak máme problémy zejména se spoji směrem do místní části Nevšová," přiznal například místostarosta Slavičína Pavel Pinďák.

„Není to průjezdná část obce, proto tam zajíždí minimální počet autobusů," vysvětlil. Obec tedy zašle návrh, aby do Nevšové zajížděly některé další spoje.

To, zda se cestující očekávané úpravy dočkají, však není vůbec jisté. Jednatelka KOVED ale ubezpečila, že každý podnět je pečlivě prostudován a v případě, že je oprávněný a nezvyšuje zásadně nároky na prostředky z rozpočtu Zlínského kraje, je také zrealizován.

„Ze zkušenosti mohu konstatovat, že zhruba polovina návrhů a připomínek je nakonec zakomponována do jízdních řádů," doplnila Věra Fuksová.

To, že lidé podávají poměrně malý počet připomínek k jízdním řádům, ale může mít také další důvod. „Dá se říci, že občané již na podávání podnětů k jízdním řádům rezignovali," nechal se slyšet starosta Návojné František Machara.

„Výše jízdného je tak vysoká, že kdo má možnost, tak raději využije vlastní automobil a při jízdě dvou či více osob je na tom lépe," dodal.

Podle starosty si už také řada lidí stěžovala na vysokou četnost změn v jízdních řádech. Specifikem jízdních řádů železniční dopravy je, že mohou být měněny pouze dvakrát ročně. U autobusové dopravy pak čtyřikrát za rok. Počátek platnosti jízdních řádů na železnici a u autobusů tak není vždy shodný a tím může vznikat období určitého nesouladu mezi vlakovými a autobusovými spoji.

Věra Fuksová argumentuje tím, že v přestupních místech vytvářejí přípojové vazby tak, aby se dal přestup mezi oběma druhy dopravy stihnout.

„Pokud je to potřebné a také možné s ohledem na další spoje, je u autobusu stanovena čekací doba," vysvětlila Fuksová. Nejčastěji je to pět minut, ve večerních hodinách je v některých případech deset nebo i dvacet minut. Naopak během dne je v případě nezbytnosti stanovena čekací doba kratší.

„Čekání vlakových přípojů je však podřízeno kapacitním možnostem železniční trati," dodala.

ROMAN BUČEK

Autor: Redakce

21.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
40

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.
19

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Hostákovi se nelíbilo zahřívání gum. Jinak jej svezení v závodničce nadchlo

Rozhodně si necvrnkl do kalhot. Naopak. Plnými doušky si v těchto dnech užívá krásy a tradice pro něj zcela nového zlínského regionu nový generální manažer hokejových Beranů Martin Hosták. Bývalý úspěšný hokejista a expert v úterý rád přijal pozvání a možnost svézt se na testovací zkoušce blížící se Barumky ve špičkovém závodním voze Škoda Fabia R5 pilotovaném Antonínem Tlusťákem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení