VYBERTE SI REGION

Mechaniky si chce Dopravní podnik Zlín - Otrokovice vychovávat už od učňů

Zlínsko – Velký problém. Tak mluví Dopravní společnost Zlín – Otrokovice o situaci, kdy potřebují získat šikovné automechaniky jako náhradu za pracovníky, kteří odcházejí do důchodu. Ukazuje se, že nejlepší cestou je vychovávat si nového mechanika již od jeho učňovských let. Zaškolení na specifické potřeby dopravního podniku totiž trvá i několik let.

20.2.2016 1
SDÍLEJ:

DSZO si chce mecaniky vychovávat už od učňů. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Roman Buček

„Pokud se nám podaří vybrat mezi uchazeči toho, kdo má o práci skutečně zájem, trvá to nejméně rok a půl až dva roky, než se skutečně zapracuje na všechny odbornosti, které jsou při údržbě vozidel MHD potřebné, a stane se z něj plnohodnotná náhrada za toho, kdo odešel do důchodu. Není jednoduché získat kvalitního člověka," říká vedoucí úseku údržby vozidel DSZO Antonín Červenka.

Je přesvědčen, že by bylo vhodnější vrátit se k fungujícímu systému z minulosti, kdy si firmy vychovávaly už své učně.

V úseku údržby pracuje v dopravním podniku přibližně sedm desítek lidí. Průměrný věk pracovníků v dílnách je asi 48 let. Letos budou odcházet tři mechanici do důchodu, potom další a během pěti let by se zde měla vyměnit téměř třetina pracovníků.

„Snažíme se proto o navázání přímé spolupráce s učilišti a s jejich žáky. Učni – automechanici a autoelektrikáři – si u nás mohou domluvit svou odbornou praxi. A my se jim budeme během tohoto období věnovat, něco je tu naučíme a také je budeme sledovat, jak jsou zdatní a zdali by měli k práci na údržbě vozidel MHD skutečně vztah. Těm, kteří se osvědčí, nabídneme trvalý pracovní poměr," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Zaměstnání u stabilní městské dopravní společnosti dává pracovníkům mnohé benefity, které v některých malých soukromých autoservisech nebývají samozřejmostí, zmínil vedoucí údržby vozidel Antonín Červenka.

„Pracovní prostředí, bezpečnost práce, ochranné pomůcky, moderní vybavení, pravidelná výplata, důsledné dodržování zákoníku práce, bezplatná přeprava v MHD. Mnozí auto- a elektromechanici u nás zůstávají od vyučení po celý život," dodal.

Dnes už také profese automechanika v městské dopravě znamená nejen práce svářečské, strojařské, zámečnické či lakýrnické, ale také spoustu vysoce kvalifikovaných úkonů například s notebookem při diagnostice vozidla.

Moderní trolejbus má v sobě až 24 řídicích jednotek, jejichž údaje je třeba při údržbě vozidla načítat a vyhodnocovat. Téměř každý pracovník údržby vozidel také získá profesní průkaz a řidičský průkaz pro trolejbusy a autobusy, takže je schopný v případě potřeby také usednout za volant a jezdit s cestujícími, pokud si chce například přivydělat nebo pokud je to potřebné pro obsazení služeb při nějakém přechodném nedostatku pravidelných řidičů.

Na zajišťování odborné praxe přibližně čtyř učňů od příštího školního roku už se DSZO dohodla se Střední průmyslovou školou v Otrokovicích. „Na podobné spolupráci se v případě zájmu můžeme domluvit i s dalšími školami a jejich žáky v našem regionu," dodal 
ředitel.

Autor: Redakce

20.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Za unikátní motorovku je Stanislav Migdal ochoten dát, jak říká, cokoliv

Lutonina – Fantastickou sbírku skrývá nenápadný domek v obci Lutonina. Podle svého majitele má nedocenitelnou hodnotu. „Každá pila je něčím výjimečná a speciální," říká Stanislav Migdal. „Všechny moje pily jsou plně funkční a opravdu jedinečné," dodává spokojeně. Za posledních třicet let dokázal nashromáždit 220 výstavních pil, přičemž každou opravil a dokonce k nim sehnal i tištěný návod k použití. Nejstarší je z roku 1944.

Kandidát koalice Svobodní a Soukromníci na hejtmana Ivo Valenta ON-LINE

Uherské Hradiště - Proč mladí lidé opouštějí region? Je možné pomoci tomu, aby měli obyvatelé Zlínského kraje vyšší mzdy? A jak je to vlastně se stěhováním senátora Ivo Valenty na Moravu? Na tyto a mnohé další dotazy vám v úterý 27. září mezi 13 a 14 hodinou bude odpovídat právě kandidát na hejtmana Zlínského kraje, podnikatel a senátor Ivo Valenta.

Tři miliardy jsou připraveny na výstavbu silnic v kraji

Region – Tlak na vládu posouvá dlouholeté plány na zlepšení dopravní infrastruktury blíže k realizaci. Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica Deníku potvrdil, že na výstavbu silnic jsou pro Zlínský kraj připraveny tři miliardy korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies