„Turniket je letos v provozu od prvního dne otevření koupaliště. Zřízen byl i proto, že lidé chodili na koupaliště načerno," uvedla pracovnice lázní Zlín, která nechce být jmenována.

„Důvodem instalace turniketu byla úspora pracovní síly a zamezení neoprávněného průchodu neplatících zákazníků," potvrdil Lubomír Matoušek, ředitel společnosti STEZA, která má koupaliště na starosti. Podle něj se
na mzdách obsluhy bývalých vrácenek ušetří asi 50 tisíc korun za sezonu.

Úspora 50 tisíc

Před rokem totiž stával u průchodu zaměstnanec koupaliště, který dával návštěvníkům při procházení do restaurace gumičku. Tu mu museli předložit i při návratu zpátky, aby se tím zamezilo vstupu do areálu koupaliště na černo. Tento systém však nedokázal zabránit předání gumiček mezi platícími a neplatícími zákazníky. Změna uškodila provozovateli restaurace Basket bar, jemuž kvůli instalaci turniketu klesly v teplých dnech tržby až o 60 procent.

„I zákazníci si na změnu stěžují, protože v bufetu koupaliště nemají vydatné teplé jídlo, spíše jen to smažené, a k nám mohou zajít jen jednou denně," doplnil Stříbrný.

Jeho slova potvrzuje i návštěvnice studentka Karolína Štítkovcová. „Uvítala bych, kdybych si mohla zajít na kvalitní jídlo více než jednou. Smažená jídla v bufetu nejím," prohlásila Štítkovcová.

„Pan Matoušek si od zřízení turniketu slibuje, že lidé nebudou chodit do areálu načerno. Ale tito lidé by neplatili 
a ani teď nezaplatí," dodal Stříbrný.

„Volal jsem proto řediteli Matouškovi. Řekl mi, že pokud budou lidé tlačit na volný průchod, bude v tomto ohledu jednat."

Stříbrný také uvádí, že podle jeho informací píšou návštěvníci koupaliště maily se stížnostmi ohledně turniketu. Její ředitel Lubomír Matoušek však toto tvrzení rozhodně odmítá.

Turniket byl přemístěn 
z kou­paliště Panorama. Jeho přesun si vyžádal jen minimální náklady. Koupaliště Zelené se nachází v Bartošově čtvrti a má otevřeno při hezkém počasí každý všední den od devíti ráno do sedmi večer.

ZUZANA TOMÁŠKOVÁ