„Nějakou jazykovou učebnu jsme historicky vždycky měli. Byla už ale zastaralá, proto jsme byli nuceni ji před časem zrušit. Jelikož uznáváme cizí jazyky společně s počítačovou gramotností a matematikou coby priority, hledali jsme řešení," vysvětluje ředitel školy Libor Sovadina.

Asi po třech letech se jim na ni podařilo našetřit peníze z provozního příspěvku, a to díky podpoře zřizovatele, kterým je město. Jedná se o fond, ze kterého škola čerpá peníze třeba na různé nákupy, radnice do něj každým rokem přispívá nějakou částkou.

„Nová učebna je moderní, včetně techniky, softwaru či třeba stolů se sluchátky. Ta umožňují mnohem lepší komunikaci mezi učitelem a žákem nebo třeba mezi dětmi navzájem. Výhodou je, že se vzájemně neruší, nemůžou se odposlouchávat," líčí přednosti nové učebny ředitel.

Jako konkrétní příklad uvádí, že když učitel zadá dětem ve dvojici, aby mezi sebou v cizím jazyce na nějaké téma diskutovaly, může je tak nerušeně a nenápadně kontrolovat. „Průběžně si do sluchátek může zapnout vybranou dvojici a poslouchat, zda se opravdu baví na zadané téma, a ne jestli si třeba po škole půjdou někam zakouřit," usmívá se ředitel.

Podle učitelky češtiny a cizích jazyků Marcely Klapilové je to velké zpestření výuky, více je to přitáhne k učivu. „Rádi s tím pracují, líbí se jim to. Poslech je velice kvalitní, hodina díky tomu zajímavější. Pro mě jako učitelku je to velká pomoc," hodnotí Klapilová.

Ve fryštácké základní škole vyučují z cizích jazyků němčinu a angličtinu. Nová učebna těší také starostu Lubomíra Doležela.

„Takové aktivity pana ředitele vítáme, jsme rádi, že se zasazuje o rozvoj a zlepšení podmínek ve škole," je rád starosta.

Zhruba dvě stě tisíc korun z evropských peněz investovali zase na podporu předmětu pracovní činnosti. „Dodělávali jsme další místa, a to tak, aby se do učebny vešlo šestnáct žáků. Každý z nich tak nyní má svůj stůl, své místo a vlastní nářadí," vyzdvihuje ředitel Libor Sovadina. (jk)