VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na kole po cyklostezce ze Zlína do Otrokovic? Nejdřív za 3 roky

Zlín - Zlín městem cyklistů? Dnes naprostá utopie, ale v budoucnosti to chce radnice změnit. Například ježdění na kole denně do práce mezi Zlínem a Otrokovicemi prý může být brzy realita.

14.11.2011 16
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

„Cyklodoprava je jednou z našich hlavních priorit a byl bych opravdu velmi zklamaný, kdybychom v této věci nic neprosadili,“ naznačil nedávno zlínský primátor Miroslav Adámek.

Že vám to zní povědomě? Není divu. Projekt páteřní cyklostezky mezi Otrokovicemi a Vizovicemi je starý několik let. Už od roku 2005 o něj usiloval svazek obcí Region Zlínsko, ale k realizaci nikdy nedošlo. Právě kvůli tomu letos v květnu z tohoto svazku vystoupilo město Zlín.

Bývalý předseda spolku Ondřej Andrys (ODS) však tehdy trval na tom, že své odvedli. „Udělali jsme obrovský kus práce na přípravě páteřní cyklostezky mezi Otrokovicemi a Vizovicemi,“ říká.

Zlínská radnice pro potřeby zbudování cyklostezky složila pracovní skupinu ze zástupců koalice, odborníků z magistrátu, Policie ČR, externích spolupracovníků i opozice.

„Vytyčili jsme tři základní priority. První cyklostezku mezi Otrokovicemi a Zlínem, druhou mezi Lešnou a Lukovem, třetí mezi Zlínem a Vizovicemi. Z finančních důvodů se zatím však dostane pouze na prvně jmenovanou cyklostezku,“ vysvětlil vedoucí skupiny radní Jiří Viktorín.

Spojnice s Otrokovicemi má vyrůst podél řeky Dřevnice. Ale. Zatímco Zlín ji chce budovat ze své strany, Otrokovice pro změnu z té své.

„Do konce volebního období bychom rádi byli na hranicích katastru našeho města a potkali se se Zlíňany,“ konstatoval nedávno starosta Otrokovic Jaroslav Budek, když oznamoval plán města na rozvoj cyklistické dopravy.

Aktivisté protestují

Jiří Viktorín vysvětluje postup Zlína.

„Máme již vypracovanou projektovou dokumentaci pro územní řízení. Stavební povolení však nemohlo být vydáno, protože je zapotřebí povolení ke kácení kanadských topolů, které rostou v prostoru podél zamýšlené cyklostezky,“ odhalil Viktorín s tím, že snahy zlínské radnice přibrzdili ekologičtí aktivisté.

Ti protestují právě proti kácení zmíněných stromů. Radnice má však k dispozici nezávislé znalecké posudky, že jejich stav je již více než tristní. Již teď je však jisté, že město budování cyklostezky mezi Zlínem a Otrokovicemi rozdělí na etapy.

„První část chceme realizovat v příštím roce. Druhou od obchodního domu OBI po hranici katastru mezi Otrokovicemi a Zlínem pak v roce 2014,“ prozradil s tím, že se termín může bohužel ještě posunout.

Největší brzdou podle něj může být nedostatek peněz.

„Odhaduju, že se celkové náklady mohou pohybovat kolem čtyřiceti milionů korun. Technicky se to samozřejmě do toho termínu stihnout dá, avšak bude záležet na tom, zda se nám podaří získat podporu ze Státního fondu dopravní infrastruktury či ze Zlínského kraje,“ přiblížil Viktorín.

Kromě možných potíží s výkupem pozemků navíc Viktorín očekává další zásah ekoaktivistů. Zbraně však neskládá.

„Teď jde o to, abychom všichni zapnuli. Už v pondělí předložím na radě města materiál k začátku první etapy,“ slíbil Viktorín.

Autor: Stanislav Janalík

14.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Balóny nad Olomoucí.
46

FOTO, VIDEO: Balonová show ozdobila nebe nad Olomoucí. Podívejte se

Vedoucí fyzioterapeutka Kroměřížské nemocnice Pavla Zemanová

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

AKTUALIZUJEME

OBRAZEM: Dožínky Zlínského kraje

Na Velkém náměstí v Kroměříži v sobotu pokračoval hlavní program krajských dožínek. Přihlížející viděli krojovaný průvod, slavnostní zahájení a předání dožínkového věnce krajskému hejtmanovi. 

Zoo se raduje z dalších mláďat

Chovatelé ve zlínské zoo mají další důvod k radosti. Početná šedesátičlenná kolonie plameňáků růžových se rozrostla o čtyři mláďata. Malí plameňáci se vylíhli na začátku července a díky skvělé péči rodičů zdárně prospívají. Stejně úspěšně se daří i dvěma malým samečkům u lemurů kata.

Pamětník Jiskry Otrokovice v první lize. Byl to malý zázrak, vzpomíná Gajdůšek

Už jsou v zapomnění. Většina z nich ani nežije. Byli to přitom oni, kdo před 53 lety do Otrokovic přinesli slávu. Na malém stadionku se na škváře kopala první liga. V sezoně 1964/1965 jezdily do míst současného moderního sportovního areálu na Baťově hvězdy tehdejší doby Tomáš Pospíchal, Andrej Kvašňák, Josef Masopust nebo Ivo Viktor.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení