VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nahnilé ovoce reklamujte

ZLÍNSKÝ KRAJ - Stejně jako v jarních měsících zjistili i nyní spolupracovníci Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), že mnozí obchodníci neuvádějí jakost jednotlivých druhů ovoce a zeleniny vůbec, nebo zboží neodpovídá deklarované jakosti. Země původu v mnoha případech také zůstává pro spotřebitele tajemstvím.

18.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Mnozí obchodníci neuvádějí jakost ovoce a zeleniny nebo zemi původu

Zarážející je nízká kvalita nabízeného zboží, a to jak dovozového, tak domácí produkce. „Často se naši spolupracovníci setkali dokonce s plesnivými rajčaty a bramborami i nahnilými banány, mrkví a etrželí. A to v nejednom obchodě. Naprosto běžné bylo, že zboží, které se v kontrolovaném období právě sklízelo, bylo zvadlé, vyschlé, případně i ahnilé. Je zarážející, že si obchodníci dovolí takové zboží vůbec nabízet,“ pozastavuje se nad některými případy Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů. Ani na tržištích není bohužel situace lepší, alespoň v těch místech, která pracovníci SOS navštívil$i.

„Apelujeme na spotřebitele, aby se bránili na místě přímo v rodejně nebo u trhovce. Není možné, aby inspektoři prošli každý den všechny prodejny v omto státě. Záleží jen na spotřebitelích, aby se bránili proti špatné kvalitě zboží sami a hlavně ho nekupovali,“ varuje Josef Černý.

Nabízené ovoce a zelenina musejí být čerstvého vzhledu, celé a zdravé. Není dovolen prodej necelistvých plodů ani jiných konzumních částí. V ádném případě nesmí být plody poškozeny hnilobou nebo plísní.

„Velkým rizikem jsou takzvané výkroje, například u apriky, nebo jiné způsoby odstraňování napadených částí. Všechny takové a podobné úpravy jsou zakázány,“ uvedl Černý. Podle jakostních znaků uvedených v příslušných evropských normách se většina ovoce a zeleniny zařazuje do I. nebo II. třídy jakosti. Označení „nestandard” není přípustné.

Je důležité si při nákupu všímat čistoty nabízeného ovoce a zeleniny, jejich poškození škůdci či chorobami nebo poškození vlivem neodborného zacházení či nevhodného skladování.

„Někdy se stává, že cenově výhodná větší balení rajčat, jablek, pomerančů či mandarinek na dně skrývají shnilé plody. Pokud spotřebitel doma zjistí, že má v síťce s ovocem nahnilé ovoce, je na místě se vrátit nejpozději druhý den do obchodu s dokladem o nákupu potravin a trvat na výměně zboží či vrácení peněz.

Nebojte se zboží reklamovat, vyjádřením nespokojenosti si mohou spotřebitelé sami zjednat nápravu,“ uzavřel Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Autor: Ludmila Kubíčková

18.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Papoušek je zase doma díky Facebooku

Filip Chytil se stal členem organizace New York Rangers

Když Chytil inspiruje. Dluhoš se Sedlákem skončili pod vrcholem

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Tlak musí vytvářet trenéři a okolí, říká zlínský Jelínek

O úvodní dojmy z kritizované Juniorské ligy se mohou podělit zástupci fotbalového Zlína a Slovácka. Soutěž, do které se v létě podle nařízení Ligové asociace musely oba kluby začlenit, má za sebou tři kola.

Dětství našich babiček připomíná muzeum hraček

FOTOGALERIE / Vyhozený kočárek na dvoře jedné kamarádky určený do sběru. Ten vzbudil před časem lítost u Andrey Miklasové z Hulína, slovo dalo slovo a kočárek záhy změnil majitelku. Nyní sympatickou maminku ročního chlapečka vyhledávají lidé z různých koutů naší země.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení