VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Napajedelští si na jednotné jízdné počkají

ZLÍNSKO - Na jednotné ceny si budou muset cestující z Napajedel do Otrokovic počkat až do ledna. Původní záměr města ohledně stejného jízdného linkových autobusů zatím zbrzdila legislativa. Změnu přinesou od září pouze jízdní řády a nové zastávky.

17.8.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Šimánek Vít

Integrovaný dopravní systém (IDS) Napajedla tvoří tři dopravci – ČSAD Uherské Hradiště, ČSAD Vsetín a Housacar Zlín. Funguje už od 10. června, kdy vsetínská společnost navýšila spoje ve směru Otrokovice a Zlín. K tomu, aby mohli Napajedelští jezdit za stejnou cenu, je ale potřeba smlouva IDS mezi místní radnicí, všemi dopravci a Zlínským krajem. Tu zatím podle koordinátora veřejné dopravy Zlínského kraje Zdeňka Procházky uvedené strany neuzavřely.

„Zatím k tomu nebyl důvod. Proto se teď projekt zdržel kvůli cenovému výměru stanovenému státem,“ objasnil. Ministerstvo financí totiž stanovuje maximální cenu jízdného. Pokud by smlouva uzavřena byla, zákon by se na ni nevztahoval. Záměrem napajedelské radnice je ale zavedení stejného tarifu až do Otrokovic, podobně jako je tomu u městské hromadné dopravy. „Občan jedoucí jednu zastávku by tak zaplatil stejně jako ten, který pojede na konečnou,“ upřesnil napajedelský místostarosta Milan Vybíral. Pokud určení ceny není předmětem smlouvy, jednalo by se o nezákonné jednání.
Původní plán tedy zmíněné strany odložily na leden. „Stejné jízdné u dopravců integrovaného systému chceme uskutečnit současně se zavedením měsíční časové jízdenky,“ doplnil místostarosta.

Obyvatelka Napajedel Hana Odstrčilíková doufá, že projekt konečně vyjde. „Jednotliví dopravci si za stejnou trasu účtují naprosto odlišnou cenu,“ vysvětlila.
Rozdíl to je prý někdy výrazný. „V hradišťském autobusu zaplatím po kvítkovickou křižovatku sedm korun, housacarem jedenáct. Vsetínská společnost po mně chce dokonce třináct korun,“ postěžovala si Odstrčilíková.

U dopravců se přitom neliší jenom cestovné, ale i počet kilometrů stejně dlouhé trasy. ČSAD Uherské Hradiště ujede z Napajedel do Otrokovic na nádraží osm kilometrů, ČSAD Vsetín a Housacar Zlín devět. Novinkou budou od září pouze drobné úpravy v jízdních řádech a zastavení linek IDS v průmyslové zóně mezi Napajedly a Otrokovicemi. To zaměstnanci tamějších firem uvítají.

„Spousta spojů kolem zastávky jenom projela. Nezbývalo, než si počkat nebo se vrátit tři kilometry a odtud jet na Zlín,“ popsala obchodní referentka firmy Fatra – R. O. P. International Ivana Bodanská.

17.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.

Na Barum Rally dorazilo 135 posádek, 16 se omluvilo

Ilustrační foto

Trať městské erzety Barumky si lidé mohou v pátek večer projet na kole

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Stejně jako loni i v úterý se jako první v sekretariátě Barum Czech Rally Zlín prezentovala organizátorům 47. ročníku turecká posádka Murat Bostanci – Onur Vatansever.

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení