Zatímco hlavní dodavatel stavby společnost Skanska tvrdí, že svodidla bezpečnostní certifikáty měla, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zjistilo opak. „Narazili jsme jak na případy s certifikáty, tak bez nich, jednotlivé komponenty jako svodnice, sloupky, distanční díly a další hlavní prvky svodidla byly oproti technickým podmínkám jiné nebo nebyly vůbec označeny identifikační značkou výrobce,“ vysvětlila mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Papírově prý certifikační zkoušky svodidel přebrali, avšak na některých místech jim rozhodně neodpovídaly. Kontrola stavby však nadále pokračuje. Výrobce svodidel společnost ArcelorMittal Ostrava pochybení odmítla.

„Všechny námi vyrobené svodidlové systémy jsou dodávány s patřičnými certifikáty,“ ujistila tisková mluvčí společnosti Věra Breiová. To potvrdila i Lucie Nováková. „Dodavatelem byla firma Svodidla s. r. o. Ta je však výhradním prodejcem produktů ArcelorMittal Ostrava,“ odmítla spekulace.Zároveň podotkla, že stále čekají na pokyn od ŘSD. „Teprve na jeho základě podnikneme další kroky,“ konstatovala.

Mluvčí ŘSD Martina Vápeníková tuto informaci potvrdila. „S ohledem na bezpečnost byla nejprve informována veřejnost. V současnosti provádíme audit a teprve po něm bude probíhat komunikace s hlavním dodavatelem,“ poodhalila.

Generální ředitel společnosti Skanska Dan Ťok odmítl jakákoli obvinění a bránil se spekulacím, které poškozují jejich dobré jméno.„Jsme připraveni stavět se k problémům čelem, ale také bránit se neoprávněným nařčením, ke kterým v tomto případě došlo,“ uvedl Ťok. Krom toho vyzval všechny ke konstruktivnímu přístupu zaměřenému na problém, nikoli na dojmy.Patovou situaci tak rozřeší až zmíněný audit a jednání zástupců ŘSD i společnosti Skanska.

Mluvčí ŘSD Martina Vápeníková si zatím netroufá říci, jak dlouho bude kontrola svodidel a jejich případná výměna trvat. „Může to být měsíc, ale i měsíce,“ dodala Vápeníková.Řidiči si tak na opětovné zvýšení maximální rychlosti na obou nových úsecích budou muset počkat.