VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nechutnalo vám? Reklamujte, uspějete

Zlín - /ON-LINE/ Dnes dopoledne odpovídal na chatu Zlínského deníku soudní znalec v oblasti kybernetiky, eletroniky a ekonomiky Václav Ransdorf ze Spotřebitelského institutu SOS v Praze. Odborníka na ochranu spotřebitelských práv jste se ptali na problémy s reklamacemi vadného zboží či služeb.

2.3.2009
SDÍLEJ:

Soudní znalec Václav Ransdorf odpovídal na Zlínském deníku on-line. Foto: DENÍK/Filip Mach

Kompletní rozhovor si můžete přečíst zde.

Reklamovat se dá cokoliv - opravu reklamovaného zboží, jídlo, špatné označení ceny, gramáže, ale najdou se i takoví zákazníci, kteří nebyli spokojeni s vykonanou erotickou masáží. Jak postupovat zde? Václav Ransdorf odpovídal.

Dobrý den, chtěla bych se informovat, zda je možné reklamovat opravu reklamovaného zboží. Nejsem spokojená s vzhledem opravy botů. Děkuji za odpověď. Jana Lognierová

Dobrý den, toto je možné reklamovat. Pokud je obuv ještě v záruce, tak v rámci dvouleté záruční doby nebo, pokud už to je pozáruční oprava, tak tady je tříměsíční záruční doba na reklamaci opravy. Hezký den.

Dobrý den, můžete mně poradit, jak mám postupovat v případě reklamace větších věcí (prolomené matrace 140x200cm, sedačky)? Už jen její převoz do obchodu s nejistým výsledkem je problematický, nehledě na to, že člověk nemá nějakou druhou náhradní matraci? Tzn. že si mám zrovna koupit další matraci, protože znalecký posudek může znít v můj neprospěch? Děkuji za odpověď. Milča z Uherského Hradiště

V těchto případech mohou vzniknout potíže. Proto je při nákupu lepší mít "po ruce" nějakou odbornou pomoc, jistě to riziko potíží neodstraní zcela, ale určitě výrazně omezí. Výrok o posudku je příliš obecný, při konzultaci se znalcem vždy Vám nejdříve řekne, zda a jaký to má význam …

V posledních letech registruji jednak u sebe, ale i svých přátel velké problémy s reklamacemi u firmy Baťa. Naprosto se s nimi nedá domluvit i když závada je hodně velká. Co dělat? Janička K.

Dobrý den, pokud jste již vyčerpali všechny možnosti z hlediska uplatnění reklamací - to znamená opakované reklamace, znalecké posudky apod., ještě je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci a podat podnět s tím, že prodejce neplní své povinnnosti při vyřizování reklamací - adresy na www.coi.cz. Hezký den.

Dobrý den, já jsem již 3x reklamovala mobilní telefon. Při 3. reklamaci, mi bylo řečeno, že telefon musí splňovat následující podmínky pro vrácení peněz a to 3x stejná závada nebo 4 odlišné závady (to mi bylo sděleno u prodejce). A jelikož splňuji obě podmínky, tak chci jít mobilní telefon vrátit. Jenomže je problém v tom, že nemám doklad o koupi mobilu. Záruční list a veškeré příslušenství mám, ale myslíte, že mi můžou vrátit peníze i bez dokladu o koupi? Nejsem si totiž jista, že mi ho vůbec dali, protože takový doklad bych určitě nevyhodila. Mám nějakou šanci, že mi budou peníze vráceny?
Evule

Dobrý den, je možné koupi mobilu ještě prokázat buď svědectvím další osoby nebo, pokud jste mobil platila přes bankovní účet, tímto výpisem ale také záručním listem, kde musí být od prodejce uveden tvz. IMEJ vašeho telefonu (toto číslo charakterizuje váš telefon). Hezký den.

Dobrý den, zboží koupené na webu lze vrátiti tuším do 14 dní bez udání důvodu. Jak je to s věcma koupenýma v obyčejném krámě? Dále: Klasický případ: Přijde mi balík na poštu. Dobírka za 10.000,- Rád bych se do něj podíval, jestli je to skutečně ono a případně balík nepřevzal a dobírku neuhradil. Proč to nejde takto? Dále: Řemeslík odvede práci na rekonstrukci bytu. Ale po měsíci popraskají stropy a je to evidentně chyba jeho pramenící z jeho práce. Smlouva není, jen faktura. Řemeslník ale odmítá zodpověnost. Co s tím? Díky za odpvědi. Mira Herold

Ano, je to tak. Při nákupu v obchodu platí postupy podle Občanského zákona a Zákona na ochranu spotřebitele, t. j. při vyřizování reklamace se v prvních 6 měsících postupuje tak, že se má za to, že vzniklá vada byla ne věci již při nákupu, od 7 měsíců do konce záruční lhůty pak je to jako že vada vznikla při použivání. Tedy do 6 měsíců musí prodejce prokázat, že prodal věc v souladu s kupní smlouvou, po 6 měsících pak zákazník musí prokázat, že postupoval jak se má atd. Vyřizování reklamací se řídí opět zákonem, obecně máte práva na opravu, výměnu nebo vrácení kupní částky. Je lepší konkrétní případ konzultovat. Co se týče balíkové zásilky, když už jí musíte použít, pak při nesrovnalosti v dodávce nebo při vadě postupujete stejně. Není možné požadadovat rozbalení zásilky atd. S problematikou, kterou jste uvedl příkladm s řemeslníkem se setkávám obecně velmi často. Toto jsou dádávky obvykle na základě smlouvy o dílo, je třeba takovou věc pozorně stručně a jasně napsat jako kupní smlouvu. Zdůrazňuji slovo jasně, protože např. na materiály a věci bývají vždy jiné záruční podmínky, než na práci, atd. Ano, faktura není smlouva, ale existuje výklad, že ústní, verbální, smlouva je možná, je jí ovšem třeba prokázat. Jestliže použijete tento postup, potom je dobré míf fakturu na dodávku podrobnou, nebo k ní dodací list.Pokud budete mít jakýkoliv problém spotřebitelského zypu, neváhejte a přijďte se poradit.

Dobrý den, mám čerstvý zážitek z nejmenované restaurace. Objednala jsem si v rámci meníčka tzv. rizoto. Očekávala jsem klasický rýžový pokrm se zeleninou, tak jak bylo uvedeno v menu. Ovšem to, co mi přinesli, byl doslova hnus. Rýže v nějaké - zřejmě - smetanové omáčce, sem tam zelenina a olivy. Celý pokrm navíc nepříjemně zapáchal. Při vší dobré vůli se to nedalo jíst. Oběd jsem vrátila s tím, že se to zřejmě nepovedlo a zaplatila. Nedohadovala jsem se o placení, nic. Chci se zeptat, jak vůbec v takovém případě postupovat? Zda je to receptura kuchyně a já jsem prostě měla smůlu nebo se dohadovat o zkaženém jídle, které prostě nejde pozřít? Chápu, že pokud je jídlo viditelně plesnivé, spálené, zkažené, asi se lze dohadovat. Ale jak postupovat v tomto případě? Děkuji, znechucená strávnice Markéta.

Dobrý den, i v restauraci je možnost reklamovat špatné jídlo, ale jen pokud jste nesnědla více než jen třetinu pokrmu. Hezký den.

2.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.

Na Barum Rally dorazilo 135 posádek, 16 se omluvilo

Ilustrační foto

Trať městské erzety Barumky si lidé mohou v pátek večer projet na kole

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Stejně jako loni i v úterý se jako první v sekretariátě Barum Czech Rally Zlín prezentovala organizátorům 47. ročníku turecká posádka Murat Bostanci – Onur Vatansever.

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení