Podle statutárního zástupce ředitele Gymnázia Zlín­ Lesní čtvrť Pavla Simkoviče testovala škola děti ve třech termínech, od úterka do čtvrtka.

Budoucí studenti museli prokázat znalosti z českého jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů ve třech Scio testech. Konkurence je velká.

„Na osmileté studium se hlásí 136 uchazečů. Přijímáme 56, tedy dvě třídy po osmadvaceti studentech,“ upřesnil. O čtyřleté studium projevilo zájem 248 žáků základních škol. Gymnázium otevře čtyři třídy. „Přijímáme 120 uchazečů,“ doplnil. Potenciální studenti se prý většinou obávají přijímací zkoušky z matematiky. „Jedná se však samozřejmě o individuální záležitost,“ dodal.

Naproti tomu zájemci o studium na Střední škole letecké v Kunovicích letos písemnou přijímací zkoušku konat nemusejí. „Kritérium pro přijetí jsou výsledky na základní škole,“ přiblížil zástupce ředitele střední letecké školy Jan Šesták. Pozornost má být věnována zejména matematice, fyzice a jazykům.

Škola nabízí maturitní studium v oboru technik letadel a dva učební obory mechanik letadel a klempíř pro výrobu letadel. „Pro maturitní obor technik letadel otevíráme dvě třídy po čtyřiadvaceti studentech,“ doplnil Šesták. Na učebním oboru otevřou jednu třídu také se dvaceti čtyřmi studenty. Na maturitní obor se hlásí šestapadesát zájemců a do učebních oborů dvaadvacet.

Znalosti studentů jsou vyrovnané

Obchodní akademie v Kroměříži zaznamenala 128 uchazečů o studium. Přijme jich šedesát. „Předpokládáme, že výsledky budou známé tento pátek,“ přiblížil ředitel kroměřížské obchodní akademie Jan Žárský. Ve Scio testech jsou znalosti žáků v jednotlivých předmětech podle něj vyrovnané.

Písemné přijímací zkoušky na Střední škole Kostka ve Vsetíně budoucí studenti absolvovat nemusejí. Základním kritériem je totiž prospěch na základní škole. Zájemce tak seřadí podle průměrného prospěchu. Ten je klíčový v závislosti na oboru, který škola nabízí.

„Uchazeči o studium na gymnáziu mají mít průměr do 1,5, o pedagogické lyceum do 1,8 a ostatní obory do 2,00,“ upřesnil ředitel Střední školy Kostka ve Vsetíně Karel Kostka.

Pořadí podle průměrného prospěchu a kapacita tříd jsou tak pro přijetí určující. „Včera jsme přijali sto dvacet uchazečů, přičemž se jich hlásilo dvě stě sedmdesát,“ upřesnil ředitel, podle kterého škola vyhlásí ještě asi další dva termíny.

Uchazeči, jejichž prospěch je horší než nastavená hranice, absolvují test všeobecných studijních předpokladů. Ten si škola nechává zpracovat psychologem. Pro každý rok je zpracovaný nový test, aby se na něj zájemce pouze mechanicky nenaučil či neopisoval. „Podle toho, jaké úrovně dosáhne, jej škola buď přijme, či nikoli. Smyslem je, aby studovali ti, kteří studium zvládnou,“ uzavřel Kostka.