„Bylo by to praktické," hodnotí pro Deník například Josef Macek z Fryštáku, který má ve Zlíně svou kancelář a v parkovacím domě odstavuje den co den své auto.

„Stane se občas, že jezdím pořád dokola, hledám místo, až nakonec musím jet pryč a najít si někde jiné. Nejhorší situace bývá tradičně kolem Vánoc," míní.

V parkovacím domě krouží autem občas i Marie Nováková ze Zlína. „Uvítám proto další patro," konstatuje žena. To třeba Helena Topičová z Roštění hovoří zase o štěstí, prý doposud vždycky našla volné místo v některém z podlaží.

„Asi mám opravdu štěstí, vždycky se nějaké místo vzápětí uvolní," usmívá se Helena Topičová.

Vidí však prý řadu řidičů, kteří jezdí hodně dokola a vyčkávají. „Často svítí také červená na znamení, že je už tady plno," dodává.

Podle mluvčí Zlatého jablka Kateřiny Martykánové zatím ale není přístavba dalšího patra ničím jistým.

„Je to dlouhodobý projekt, který je zatím jenom v úvahách, diskutujeme o něm. Parkovací dům je opravdu hodně využívaný, je to jedno z nejlevnějších parkovišť ve městě," informuje mluvčí.

Podle ředitele centra Jiřího Kratochvíla je kapacita domu plně vytížena hlavně ve špičce.

„Je to nejen díky příznivé ceně, ale i strategické poloze. V loňském roce se počet zaparkovaných aut dokonce zvýšil téměř o čtyři procenta," vyzdvihuje ředitel.

Už v jarních měsících pak chtějí zprovoznit nový parkovací systém, který přinese motoristům nové možnosti úhrady parkování prostřednictvím kontaktních i bezkontaktních karet, sms, aplikací pro chytré telefony, QR kódů a dalších způsobů plateb.

Předností parkovacího domu je podle ředitele také v celém kraji jediná dobíjecí stanice určená majitelům elektromobilů. Vedení Zlatého jablka provedlo vloni dosud největší investici od jeho otevření v roce 2008, která souvisela s revitalizací centra.

„Díky ní došlo k čištění fasády, nové výmalbě společných prostor, ale například jsme provedli také úklid a čištění podchodu, chodníků a bezprostředního okolí centra," doplnil.