Most byl postavený v roce 1986, jeho stavba přišla na zhruba 40 milionů korun. Denně po něm projede na 17 tisíc aut, oprava spolyká na 54 milionů korun.

„Vau! Tak to bude katastrofa. Už teď v dopravní špičce, když se jede ze Svahů, je problém dostat se na nádraží. Kolikrát mi už kvůli tomu ujel autobus. Takové dlouhé omezení si neumím ani představit," přiznala Hana Maráčková.

ZAVŘENÁ BUDE POLOVINA MOSTU

Oprava si vyžádá částečnou uzavírku, doprava bude po většinu času stažena pouze do dvou jízdních pruhů.

„Začínáme už 15. července. Prvních deset dní bude spíše jen přípravná fáze, kdy umístíme betonové svodidlo mezi jízdní pruhy. Následně bude zavřena polovina mostu. Dělníci a řidiči tak od sebe budou odděleni stavebně," informoval Bronislav Malý, šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).

Omezení platí až do konce listopadu, kdy má být opravena zavřená polovina mostu. Na zimu bude nadjezd opět plně průjezdný.

„Úderem 1. března začne opět platit omezení, zabereme zbývající dva neopravené pruhy. Hotové by měly být do konce července příštího roku. Potom přijdou na řadu práce ve spodní části nadjezdu. Celá stavba bude ukončena nejpozději do poloviny června 2018," přibližuje Radomír Kocman ze společnosti KKS, která je jedním ze tří zhotovitelů stavby.

V těchto dnech už specializovaná firma zajišťuje úpravy nosné sítě trolejového vedení, aby se dalo přeložit z opravované poloviny do průjezdné.

„Cestující mohu už teď ujistit, že cestování hromadnou dopravou zůstane ve stávající podobě. Na nadjezdu jsou provozovány linky v počtu pět trolejbusových a dvě autobusové. Všechny během oprav pojedou," ujišťuje Pavel Nosálek, vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO).

Vyloučená ovšem nebudou zpoždění, která se mohou objevit hlavně v dopravních špičkách.

„Zabránit tomu nemůžeme. Na druhou stranu je dobře, že se do rekonstrukce dělníci pustí v době, kdy je provoz mírnější. Obyvatelé si na novou situaci zvyknou a než začne školní rok, smíří se s jistými omezeními," konstatuje Pavel Nosálek. Během oprav dojde také k přemístění zastávky Čepkov blíže k Baťově vile.

Rekonstrukce mostu spočívá v celkové obnově, zároveň bude provedena oprava křižovatky silnice s místní komunikací Vodní, a to v délce 54 metrů.

Další zajímavosti

  • Od roku 1986 nebyl nadjezd zásadně opravovaný
  • Zatím není nebezpečný, pokud by se neopravil, tak by se jím stal
  • Nadjezd vznikl před třiceti lety, protože tehdejší silnice už kapacitně nestačila. Tehdy bylo také sídliště Jižní Svahy mnohem menší
  • Ještě předtím, než se na nadjezdu zavedla trolejbusová doprava, se na něm konala jízda zručnosti trolejbusů.