Jeho následné zpoplatnění navíc mnohé šoféry od úmyslu jej využívat odradilo. Město aktuálně opětovně usiluje o změnu.

„Snažíme se v tomto směru uplatnit svůj vliv ve Svazu měst a obcí. Chceme nechat přehodnotit zpoplatnění už vybudovaného obchvatu. Kdyby od poplatku bylo upuštěno, hodně by se nám ulevilo. Usilovali jsme o to nejednou a neustále budeme," říká starosta Otrokovic Jaroslav Budek. Také Jiří Přecechtěl, starosta sousedícího Bělova, který je rovněž členem Svazu měst a obcí, je jednoznačně pro zrušení zpoplatnění.

„Stát už neví, kde by všude vybíral. Původní myšlenka obchvatu byla, aby odvedl část dopravy z města, měl by proto být zadarmo. Postavili jej za peníze nás všech a my pak máme ještě platit," zlobí se Přecechtěl. I on pozoruje, že namísto aby kamiony obchvatu využívaly, krátké vzdálenosti raději absolvují po okolních obcích, ničí tak tamní cesty.

Na sklonku loňského roku se také město rozhodlo omezit nákladní dopravu v Otrokovicích, když zavedlo zákaz vjezdu do centra autům těžším než 7,5 tuny. Povolený vjezd mají pouze kamiony obstarávající zásobování pro tamní tovární objekty, obchody či firmy.

„Pokud nákladní auto přes město projede, tak pouze v případě, že tady má opravdu cíl. Na dodržování omezení se zaměřuje také městská policie. Za letošní rok řešila na dvě desítky případů, přičemž poslední v tomto týdnu," připomíná otrokovický starosta Jaroslav Budek.

Podle něj by městu a hlavně kvítkovické křižovatce nejvíce pomohlo dokončení jihovýchodní části obchvatu. Jeho výstavba ale pořád vázne na penězích.

„Stále vykupujeme pozemky kvůli stavbě, což snad dokončíme v příštím roce, poté získáme stavební povolení. 
V roce 2014 bychom chtěli začít stavět. Termín zahájení je ale odvislý od peněz. Státní fond dopravní infrastruktury, který nás financuje, nám jich dává stále méně. Nic tak není jisté," konstatoval Karel Chudárek, šéf zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic. Dokončení uvítá i šofér Roman Beneš ze Zlína.

„Hotová část obchvatu určitě pomohla a ulevila Otrokovicím zčásti od kamionů. Je ale potřeba dokončit obchvat a dostavět dálnici, aby se auta nestahovala zpátky do měst," míní obyvatel krajského města.

Jakmile skončí ve fabrice šichta, nastává zácpa

Otrokovice – „Kdyby obchvat nebyl zpoplatněný, byl by mnohem více využívaný," říká Miroslav Vrzala. Jeho společnost sídlí v Otrokovicích-Kvítkovicích a zabývá se provozem vnitrostátní nákladní kamionové a kontejnerové dopravy.

„Máme pět aut, kterými pendlujeme přes vytíženou kvítkovickou křižovatku i 10× za den. Je to tam hodně složité. Kdyby řidiči nemuseli platit na obchvatu, uvítal bych to já i řada dalších šoférů," stýská si Vrzala. Nejhorší situace je podle něj po druhé hodině odpolední. „Jakmile skončí šichta v Barumu, musejí se řidiči při průjezdu obrnit trpělivostí," dodává.