Loni přišlo do Lešné skoro o deset tisíc lidí více než v předešlém roce, letos dokonce zaznamenala zlínská zoo denní rekord čtrnáct tisíc lidí, a to jen do půl třetí odpoledne. „Tendence návštěvnosti je stoupavá, s tím se ovšem úměrně zvyšuje i počet automobilistů hledajících místo k zaparkování. Východisko z této situace se hledá už léta,“ uvedla Romana Bujáčková z oddělení propagace zoo Lešná.

Místní si stěžují na překážející vozidla

Na záplavu aut žehrají i lidé bydlící v blízkosti zahrady. „Je to hrůza. Člověk kolikrát ani nemůže vyjet s autem od baráku, protože mu v tom překážejí stojící auta,“ zlobil se František Maňásek, který bydlí přímo u hlavní příjezdové cesty k zoo. „Mělo by se s tím konečně něco dělat. Prostory pro nová parkoviště tady jsou,“ rozčiloval se. Představitelé zlínské radnice to však vidí jinak.

„Zabrat půlku Lešné a stavět za miliony obrovská parkoviště, která budou po tři čtvrtě roku nevyužitá, je nesmysl. Nejlepší možností by bylo zřídit sezonní autobusovou dopravu a auta nechat ve Zlíně,“ navrhuje zlínský radní pro oblast dopravy Zdeněk Blažek (ODS), který je také předsedou rady jednatelů Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice.

Plochy města i soukromníků nabízejí dohromady přes tisíc stání, což je však pořád málo. Na jedné z nich pro tři sta vozů se jich za den vystřídá více než dvojnásobek. V tom, že stavět nová parkoviště za desítky milionů by bylo neefektivní, se s Blažkem shoduje i vedoucí odboru dopravy magistrátu Pavel Dohnal.

„Jednou z možností, které zvažujeme, by ale mohla být přeložka příjezdové komunikace. Na té současné by pak vznikla parkovací stání a do zoo by se jelo jinudy,“ upřesnil.

S uskutečněním tohoto plánu má ale Ředitelství silnic Zlínského kraje, které komunikaci spravuje, problémy. Brzdí jej totiž majetkové spory. „Už jsme měli připravený projekt, ale vlastník pozemku v koridoru budoucí příjezdové cesty se bránil prodeji. Návrh byl tedy prozatím odložen,“ sdělil šéf Ředitelství silnic Bronislav Malý.