VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přibude dělicích čar. Pro řidiče jsou bezpečnější

Středové čáry bude mít nově téměř 158 kilometrů silnic ve Zlínském kraji. Objeví se na vozovkách III. tříd tam, kde dosud chybí. Důvodem je podle silničářů větší bezpečnost řidičů.

9.5.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Obnova vodorovného dopravního značení na silnicích II. a III. tříd v celém kraji už začala a vyznačení silnic novými dělicími čarami bude její součástí. Vyjde na 3,8 milionu korun.

„Silnice, která je rozdělena středovou dělicí čárou, je pro jízdu vozidel bezpečnější. Řidič se při jízdě snáze orientuje a jasně před sebou vidí hranici svého jízdního pruhu," zmiňují silničáři.

Během roku 2016 přibylo proto na krajských silnicích 84 kilometrů dělicích čar. Už nyní jsou jimi označeny všechny silnice II. třídy a 34 procent silnic III. třídy.

„Ze všech krajských silnic (cca 1760 kilometrů) bude mít v letošním roce středovou dělicí čáru 923 kilometrů silnic. V roce 2001, když byly silnice II. a III. třídy převedeny ze státu do vlastnictví krajů, mělo v našem kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic," přirovnala mluvčí kraje Renata Janečková.

Dělicí a vodicí čáry na krajských silnicích provádí pro Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) na základě dvouleté smlouvy z loňského roku firma Osfer Morava z Uherského Hradiště. Přechody, šipky, dopravní stíny a podobně obnovují organizace Správy a údržby silnic.

U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie: nástřik reflexní barvy nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu.

„Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější jeho obnova je potřebná zpravidla po pěti letech," upřesnil provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka. (hed)

Autor: Redakce

9.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální manažer hokejistů Zlína Martin Hosták si v rámci testovacích jízd 47. ročníku Barum Rally v úterý vyzkoušel jízdu v závodničce Antonína Tlusťáka Škodě Fabia R5 na pozici spolujezdce.
8

Hostákovi se nelíbilo zahřívání gum. Jinak jej svezení v závodničce nadchlo

Cvičení hasičů v Senioru Otrokovice.

Město Otrokovice podpořilo dotací Dobrovolnické centrum ADRA

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. Odpovídat vám bude středu 23. srpna v čase od 10 do 11 hodin.

Obchodní centrum hostilo autogramiádu k Barumce

Téměř tisícovka příznivců automobilového sportu si nenechala ujít úterní autogramiádu předních závodníků nadcházejícího 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín.

Bratři Bukartsové naskočili s Honejskem. Mohlo by to fungovat, myslí si Hamrlík

V pondělí se představil a v úterý už naskočil Rihards Bukarts vedle svého bratra Robertse v první formaci vedené Antonínem Honejskem v přípravném zápase proti Pardubicím. Spolupráce nově složené lotyšsko-české útočné formace však k výhře nevedla a ševci prohráli 3:5. O tři vstřelené góly Zlína se postarali jiní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení