VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přibyde míst u nádraží. Ale za dva roky nejdřív

Zlínsko – Desítky nových parkovacích míst přibudou výhledově v Otrokovicích. I tam řidiči stále častěji řeší problém, kde odstavit své auto. I desítky minut hledají volné místo.

23.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Matej Slávik

Situaci navíc ztěžují ti, kteří mají vlastní garáž, ale kvůli pohodlnosti a lenosti ujít třeba několik set metrů navíc raději zaparkují auto přímo u domu.

Jednoznačně největší problém je podle starosty města Jaroslava Budka v lokalitě před vlakovým nádražím, odkud vyjíždějí také trolejbusy a městská hromadná doprava. Parkovací místo u domu, ve kterém žije, hledá obtížně třeba Lada Fojtová.

„Jezdím pořád dokola, dívám se, ale když jedu kolem poledne domů, žádné místo nemůžu najít," stýská si řidička. Už do konce roku 2018 tam město chystá navýšit počet parkovacích míst o 37.

„Nyní zpracováváme projektovou dokumentaci. Vybudování nových míst na stání je tam nutností už kvůli tomu, že lokalita představuje v podstatě dopravní uzel," vysvětluje šéf otrokovické radnice.

Do konce roku 2018 vznikne také patnáct nových míst v místní části Bahňák, která mají navázat na stávající parkovací plochy. Dalších několik míst na stání přibude v ulici SNP na sídlišti Trávníky, v ulici Erbenova na Baťově a u polikliniky. Kolik, ale zatím není jasné.

„Obecně lze říct, že parkovacích ploch je vždycky nedostatek. Nelze ale donekonečna rozšiřovat možnosti na úkor zeleně. Navíc máme opravdu zkušenosti, že značná část občanů vlastní garáže, které ale nevyužívá," upozorňuje na častý nešvar starosta.

Denně řeší problémy s parkováním i Miloš Písek. Když chce během dne zaparkovat u domu v ulici Nádražní, kde žije, má smůlu: na sto procent prý žádné volné místo nenajde. Musí se po nějakém poohlédnout v přilehlých lokalitách.

„V případě, že se mi podaří třeba navečer či odpoledne zaparkovat auto u domu, ráno pak odjíždím s takovým černým svědomím. Vím totiž, že až přijedu domů, bude se mi zase velice těžko parkovat," stýská si Miloš Písek.

Často proto na noc využívá parkoviště u blízké polikliniky, auto však musí časně ráno přeparkovat.

„Každé nové parkovací místo přijde vhod, ale zase bych byl nerad, aby to bylo na úkor zeleně, což by někteří uvítali. Nelíbí se mi, když se podívám z okna a vidím jen samé betonové plochy, auta. Působí to nepříjemně. Na druhou stranu chápu, že aut rychle přibývá. V podstatě co člověk, to jedno," dodává Miloš Písek.

Boj s větrnými mlýny připomíná parkování i ve Fryštáku.

„Parkovacích míst nebude nikdy dost. I u nás vzrostl počet aut minimálně dvojnásobně. Mezi školou a penzionem jsme před pár lety zřídili deset nových míst, hned byla pořád obsazená. Jakmile uděláte jakékoliv, hned jsou tam auta," vysvětluje mluvčí fryštácké radnice Pavel Nášel.

Podotýká, že nová místa už opravdu nemají kde udělat, zejména v centru. Tam je na náměstí asi padesátka míst, rovněž neustále obsazených.

„Situaci tam ztěžují například i lidé z okrajových částí města, kteří tam zaparkují a pak přesednou na autobus. Tím blokují místa pro jiné na celý den, tedy i těm, kteří si přijedou jen nakoupit či něco vyřídit," zdůrazňuje.

Hodně neukázněných řidičů to pak řeší tak, že parkují přímo na silnicích. „To je netolerantní vůči ostatním, kterým ztěžují průjezd," dodává mluvčí.

Boj s parkováním svádí také ve Zlíně. Každý rokem postaví řadu nových, která jsou hned obsazená, ale ani to nestačí.

„Pokud někdo jede do centra, musí počítat s obtížným hledáním místa. To samé je i na největších sídlištích. Dříve měla rodina jedno auto, teď má skoro každý člen. Není divu, že stávající plochy nestačí," zdůrazňuje mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Město nyní zpracovává generel dopravy, jak nejlépe vyřešit parkování ve Zlíně. „Z toho do budoucna vyjdeme, stále počítáme s tvorbou nových míst. Třeba z podélných se snažíme dělat příčné, opravujeme stávající, měníme je dispozičně," dodává mluvčí města. 

Autor: Jarmila Kuncová

23.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Balóny nad Olomoucí.
46

FOTO, VIDEO: Balonová show ozdobila nebe nad Olomoucí. Podívejte se

Vedoucí fyzioterapeutka Kroměřížské nemocnice Pavla Zemanová

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

AKTUALIZUJEME

OBRAZEM: Dožínky Zlínského kraje

Na Velkém náměstí v Kroměříži v sobotu pokračoval hlavní program krajských dožínek. Přihlížející viděli krojovaný průvod, slavnostní zahájení a předání dožínkového věnce krajskému hejtmanovi. 

Zoo se raduje z dalších mláďat

Chovatelé ve zlínské zoo mají další důvod k radosti. Početná šedesátičlenná kolonie plameňáků růžových se rozrostla o čtyři mláďata. Malí plameňáci se vylíhli na začátku července a díky skvělé péči rodičů zdárně prospívají. Stejně úspěšně se daří i dvěma malým samečkům u lemurů kata.

Pamětník Jiskry Otrokovice v první lize. Byl to malý zázrak, vzpomíná Gajdůšek

Už jsou v zapomnění. Většina z nich ani nežije. Byli to přitom oni, kdo před 53 lety do Otrokovic přinesli slávu. Na malém stadionku se na škváře kopala první liga. V sezoně 1964/1965 jezdily do míst současného moderního sportovního areálu na Baťově hvězdy tehdejší doby Tomáš Pospíchal, Andrej Kvašňák, Josef Masopust nebo Ivo Viktor.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení