VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamaci ženě uznali až napodruhé

Uherské Hradiště - Otom, jak ošidné mohou být reklamace obuvi, se před časem přesvědčila Silvie Jurčíková zUherského Hradiště. Koupila si totiž boty, které se jí za tři měsíce užívání „rozlepily“. Opravy se sice dočkala, ale až napodruhé.

27.3.2009
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

„Ve zlínské prodejně Baťa jsem si pořídila nové baleríny. Zakrátko se mi ale na jedné botě odlepila špička podrážky a druhá bota začala pomalu dělat to samé,“ vzpomněla Hadišťanka.

Obuv okamžitě ve zlínské prodejně reklamovala. Po měsíci se ale nestačila divit. Nejen, že se jí boty nevrátily opravené, ale nedostala nazpět ani peníze.

„Reklamaci neuznali se zdůvodněním, že jsem si koupila malé boty. To byl ale z mého pohledu nesmysl, protože mi skvěle padly a větší bych mít nemohla,“ pokračovala Jurčíková.

Věc proto neuzavřela a zkusila štěstí v pobočce společnosti Baťa ve Starém Městě. „Tam mi prodavačka hned řekla, že to půjde bez problému opravit. A měla pravdu. Boty se vrátily opravené,“ doplnila zákaznice.

Reklamační centrum jí tedy nakonec dalo zapravdu. Jak ale mohla být totožná závada posouzena dvakrát zcela opačně, se žena zřejmě nedoví. Manažer produktového controllingu společnosti Baťa Martin Ševčík se k případu vyjádřil pouze velmi obecně.

„Všem našim zákazníkům nabízíme možnost opětovného posouzení jejich reklamace po předchozím zamítnutí. Jde o nadstandardní službu, která však tvoří nedílnou součást našeho zákaznického servisu,“ poznamenal manažer.

Dále protichůdné rozhodnutí pracovníků společnosti komentovat nechtěl. „Neznám předmět uváděné reklamace ani další souvislosti,“ uzavřel Ševčík.

S problémy, jako zažila Hradišťanka, se běžně setkává Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. Se zdůvodněním, že byla špatně zvolena velikost obuvi, by se nesmířila ani ona.

„Je to samozřejmě podivné, ale dost časté. Stejně jako když zákaznici vrátili neopravené boty s vysvětlením, že má křivé nohy. Nepřímo jí tím řekli, že by si vlastně ani žádné boty kupovat neměla,“ zmínila Picková.

Jelikož se závada na obuvi objevila do půl roku od zakoupení, měla podle ní zákaznice požadovat výměnu bot za nové. „O tom, ale asi žena nevěděla, a proto tohoto práva nevyužila,“ podotkla.

V každém případě by se ale podle ní nemělo stávat, že reklamační centrum rozhodne dvakrát úplně opačně. „Samozřejmě je potřeba individuálního posouzení, protože má každý člověk jinou nohu. V případě pochybností při reklamaci by ale firma měla závadu velmi dobře prozkoumat,“ upozornila Picková.

Autor: Michal Červinka

27.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejisté Aukro Berani Zlín (v modrém) v nedělním 13. kole doma vyzvali plzeňské indiány.

V neděli na hokejové Berany v 15 hodin, pak na Fastav. A za polovinu!

Divoké prase - ilustrační foto.

Policejní odstřelovači v akci

Kdo bude stotisícím divákem Městského divadla ve Zlíně?

Stotisícího diváka 72. sezony očekává v pátek Městské divadlo Zlín.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

AKTUALIZUJEME

OBRAZEM: Hubertova jízda

Svátek svatého Huberta připadá na 3. listopadu, v různých jezdeckých stájích se ale konají Hubertovy jízdy jako připomínka parforsních honů často již od konce září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení