Komunikace třetí třídy měla řadu let nerovný povrch a byla plná děr, zejména kvůli těžkým nákladním automobilům, které po ní často jezdí. Plně naložené totiž převážejí materiál z blízkého kamenolomu.

„V porovnání s jinými se jedná o méně frekventovanou cestu, ale s mimořádně těžkou dopravou,“ potvrdil bývalý krajský radní pro dopravu Petr Hradecký.

Silnice tedy vyžadovala nejen položení nových živičných vrstev, ale i odvodnění, obnovu příkopů, osazení svislých dopravních značek a směrových sloupků. Cena opravy se tudíž vyšplhala téměř na dvacet milionů korun. Z větší části financovalo rekonstrukci Ředitelství silnic Zlínského kraje, osmi miliony přispělo i Ředitelství silnic a dálnic, které trasu často využívalo v souvislosti s výstavbou silnice I/49 a obchvatu Otrokovic.

„Jsem strašně rád, že se to za pomoci kraje povedlo. Myslím, že tak kvalitní trojková cesta v regionu není. Co mi říkali pamětníci, za posledních šedesát let takovou silnici nepamatují,“ pochvaloval si halenkovický starosta Jaromír Blažek.

Řidič Milan Bieberle z Halenkovic s ním rozhodně souhlasí.

„Je to super. Předchozí cesta byla v totálně havarijním stavu, nedalo se po ní téměř jezdit. Přestože to byla velká investice, naprosto splnila svůj účel,“ míní Bieberle.

Že se jezdí po nové silnici lépe, potvrdil i místní občan Jiří Pavelka.

„Jen si myslím, že mohla být v zatáčkách rozšířena. Dva kamiony se tam špatně vyhýbají,“ dodal