Jedním z řetězců, který už vánoční sortiment nabízí, je například OBI. Tam je zboží k dostání už od konce minulého týdne.

„S prodejem vánočních dekorací v našem řetězci jsme začali v první dekádě října. Důvodem je poptávka našich zákazníků. Ti se zboží už teď dožadují, aby byli včas připraveni na advent. V letošním roce jsme ale vánoční zboží začali nabízet o týden později než například v roce minulém,“ uvedla mluvčí řetězce Zlata Ulrichová.

Od středy začíná vánoční horečka i v supermarketech Tesco.

„Termín zahájení vánočního prodeje v obchodech Tesco byl stanoven na základě zákaznických průzkumů. Lidé začínají nakupovat dekorace a první vánoční dárky již v průběhu října,“ přiblížila mluvčí supermarketů Tesco pro Českou republiku Eva Karasová.

Zatímco jednotlivé obchody s uvedením vánočního zboží pospíchají, obchodní domy zatím vyčkávají. Například nákupní centrum Zlaté jablko ve Zlíně plánuje vánoční výzdobu až na druhou polovinu listopadu.

„My s tím nepospícháme. Podle nás je konec listopadu ideální,“ sdělila mluvčí Zlatého jablka Kateřina Martykánová.