„Je tu už hodně obchodů. Kdyby tady raději udělali hezký park nebo prostranství nechali zatravněné, udělali by nejlépe a mně to přijde mnohem lepší. Já osobně tam chodit nebudu, protože už mám své oblíbené obchody, a tak vím, co kde nakoupím. Navíc ty velké vůbec nevyhledávám," stýská si například Veronika Nováková z Otrokovic.

Market roste v lokalitě Chludovka

Podle ní je zčásti chyba také na radnici. „Nechají zastavit každý kousek zeleně. Kdybych tady ve městě nebyla zvyklá a neměla tu maminku, nežila bych tu. Šla bych třeba do Napajedel, kde je to klidnější," dodává Nováková.

Proti jejímu názoru se však staví Alžběta Brhelová z Otrokovic. „Není tu dost obchodů, Kaufland nám tady chyběl. Když jej tu konečně postaví, budu to mít do něj kousek. Doposud navíc kvůli jeho absenci musíme pořád jezdit do Zlína, což se nám prodraží," těší se na nový obchod Brhelová.

Na výstavbě Kauflandu v Otrokovicích, jež vzniká v lokalitě zvané Chludovka, pracují dělníci zhruba od přelomu května a června. Hotový má být do letošních Vánoc, půjde-li tedy vše podle plánu a počasí bude stavbě přát. Slavnostní otevření je pak plánováno v prvním či druhém měsíci příštího roku.

„Investor si nepřeje, abychom se přímo k samotné stavbě obšírně vyjadřovali. My proto respektujeme jeho přání. Můžeme pouze říci, že součástí areálu bude i nákupní galerie. Také doprava k němu bude vyřešena. Kupříkladu prvních třicet metrů v ulici Dr. E. Beneše bude zjednosměrněno," upozornil František Chrást ze společnosti Realsant.

Méně sdílný je pak mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

„Vzhledem ke změnám, které mohou nastat, více informací nemůžeme poskytnout. Neradi bychom mystifikovali veřejnost," konstatoval Šperl. Samotní zástupci města výstavbu Kauflandu vítají. Od jeho otevření v příštím roce si slibují zvýšení komfortu pro obyvatele.

„Vylepší se tím a rozšíří nabídka služeb," řekla k tématu mluvčí otrokovické radnice Lenka Krupková.

Bude s galerií

Areál má nést název Obchodní centrum Otrokovice. Jeho prodejní plocha má podle dříve získaných informací činit tři tisíce metrů čtverečních, nabídne necelých tři sta parkovacích míst pro zákazníky a také nájemní prostory pro menší koncesionáře. Třeba ale ředitel obchodního Centra Zlín, které je od Otrokovic vzdálené jen pár kilometrů, v nově budovaném zařízení žádnou konkurenci nevidí.

„Kaufland s několika malými jednotkami není pro obchodní centrum naší velikosti žádnou konkurencí. Sice poněkud rozmělní nákupní síly, ale jsem přesvědčený, že ne každý bude upřednostňovat Kaufland v Otrokovicích. K nám se sjíždějí zákazníci z celého kraje," konstatoval ředitel Centra Zlín František Rochovanský.