Bronzový stupeň Ceny Ministerstva vnitra ČR obdrželi zástupci města na Národní konferenci kvality konané v Chrudimi

Prestižní ocenění mu bylo uděleno za prokazatelné zlepšení kvality služeb v roce 2010, vypracování Charty občana, rozvoj komunikace a vztahů s veřejností a zlepšování interních procesů na základě sebehodnocení podle modelu společného hodnoticího rámce (CAF) 2009. Stalo se tak na Národní konferenci kvality, která se od 8. do 10. února konala v Chrudimi. Nyní mu tak náleží označení Organizace zvyšující kvalitu veřejné služby.

Starosta Valašských Klobouk Dalibor Maniš pochopitelně ocenění uvítal, avšak zároveň jej bral také jako závazek do budoucna. „Ocenění městského úřadu je nejen vyznamenáním za úsilí o neustálý rozvoj a zdokonalování služeb, ale je rovněž závazkem k tomu, aby byla nastavená laťka dále zvyšována,“ zareagoval. Cena pak symbolicky náleží všem zaměstnancům, kteří nezapomínají na otevřenost, ochotu a vstřícnost ke klientům stejně jako na důvěryhodnost a efektivitu práce.

Podobně bylo oceněno také třináct dalších institucí veřejné správy z celé České republiky, včetně Otrokovic. Ty jej získaly dokonce už potřetí. Letos to bylo za takzvaný benchmarking, což je srovnávací nástroj umožňující pozorovat, v čem se lze zlepšit. Stříbrný stupeň pak náležel deseti úřadům a tři získaly dokonce cenu za inovaci.

Valašskými Klobouky využívaný model CAF umožňuje nejen hodnotit a zlepšovat veškeré procesy v chodu úřadu, ale také zpětnou vazbu ze strany zaměstnanců a příjemců poskytovaných služeb. „Zpětnou vazbu od klientů zjišťujeme pravidelnými dotazníky. Je pro nás velmi důležitá, protože odráží jejich reálné názory a zkušenosti s jednotlivými odbory městského úřadu. Tím nám dává jasné signály, co je třeba zlepšovat a na co se zaměřit,“ vysvětlil tajemník úřadu Karel Švach.

Svůj podíl na ocenění má bezesporu zejména Charta občana, která umožňuje jednotlivým odborům více se soustředit na vazbu s klientem a na druhé straně klientům pomáhá v orientaci ve všech agendách a žádostech, potřebných přílohách žádostí, lhůtách, právech a povinnostech žadatelů i kontaktních osobách.