Rekordní počet podnikatelů se představí na veletrhu Regiontour 2008. Bude prezentována i Moravská jantarová stezka

Stánek bude členěn do čtyř sektorů, kde budou možnosti v cestovním ruchu nabízet zástupci jednotlivých turistických oblastí – Valašska, Slovácka, Kroměřížska, Zlínska a Luhačovicka.

Návštěvníci veletrhu budou moci zhlédnout nejen krásy Zlínského kraje. „Také pro podnikatele je to příležitost, jak se představit veřejnosti a získat cenné tuzemské i zahraniční kontakty. Letos této nabídky využilo rekordních dvaasedmdesát subjektů cestovního ruchu,“ s uspokojením konstatoval krajský radní pro cestovní ruch Jindřich Ondruš.

Jména těchto firem budou vypsána přímo na stánku kraje, na pultech budou k dispozici jejich propagační materiály, informace a kontakty budou zájemcům zprostředkovávat školení pracovníci informačních center. „Podnikatelé tuto možnost prezentace vítají, odpadají jim vysoké finanční náklady, které jsou s každou veletržní prezentací spojené, protože ty hradí kraj. Musí investovat pouze do vlastních propagačních materiálů,“ osvětlil výhody spoluvystavovatelů radní.

Manažer brněnských veletrhů Go a Regiontour Miloň Mlčák zdůraznil možnost setkávání podnikatelů se zahraničními touroperátory. „V expozici Meeting Point se přihlášení zájemci zúčastní workshopu se zástupci zahraničních firem cestovního ruchu a odborných novinářů,“ poznamenal Mlčák. Obchodní jednání je třeba rezervovat ještě během prosince.

Na veletrh přicházejí zástupci kraje se žhavou novinkou – Turistickým informačním portálem. „Právě na Regiontouru jej uvedeme na trh. Novou webovou prezentaci jsme vyvíjeli dva roky. Návštěvník díky ní získá potřebná data o kraji a také si bude moci sestavit svůj pobyt na míru,“ vysvětlil Ondruš.

Radní také přislíbil, že ihned po spuštění ostrého provozu budou odborníci pracovat na jeho rozšíření o on­line rezervační systém, pomocí něhož si turista objedná hotelový pobyt, vstupenky na kulturní či sportovní akce nebo dopravu.

Centrála chce také návštěvníky upozornit na nový turistický projekt Moravská jantarová stezka, který obsahuje nabídku pobytů na Moravě včetně návštěv zajímavých míst, památek a akcí. Jsou do něj zapojeny i podnikatelské subjekty z oblasti cestovního ruchu Zlínského kraje. „Produkt je sice orientovaný zejména na východní turisty, ale domníváme se, že bude zajímavý i pro domácí turisty, kteří chtějí poznat krásy a zážitky spojené s pobytem na Moravě,“ řekl Ondruš.

Veletrhy Go a Regiontour se konají souběžně od 10. do 13. ledna 2008 v areálu brněnského výstaviště. Cestovní kanceláře a agentury se nově představí v pavilonu F, u kterého je přímo zařízeno parkování i prostor pro skladování katalogů vystavujících. Pavilon V je vyčleněn prezentaci regionů.

Že je podpora turistiky důležitá pro rozvoj kraje i podnikání, ukazuje i záměr zastupitelů představit se na šestadvaceti výstavách a veletrzích v příštím roce.

„Převažují zahraniční prezentace, v devíti případech půjde o domácí akce,“ upřesnil Ondruš. Kromě Regiontour Brno se bude jednat například o veletrhy Holiday World Praha, Cykloturistika Hradec Králové nebo Mobil salon České Budějovice. V zahraničí se zúčastní mimo jiné Ferien Messe ve Vídni, Slovakiatour v Bratislavě nebo MITT v Moskvě.

Organizačně, personálně a produkčně je zajistí Centrála cestovního ruchu východní Moravy, která na první čtvrtletí roku 2008 pro tuto činnost získá dotaci ve výši 1,8 milionu korun od Zlínského kraje.