Mezi veterány nešlo přehlédnout například unikátní hotelový omnibus postavený na podvozku Tatry 11/13 z roku 1924. Renovace nádherného vozidla trvala 14 let. "Našli jsme ho v kompostovém stavu, v pokročilém stupni rozkladu," řekl majitel vozu Petr Stodůlka z Napajedel. Přesto, že omnibus s dvoubarevným lakováním vypadá jako nový, je na něm podle Stodůlky ještě pořád kus práce.

"Zbývá ještě například natřít spodní část podlahy, doplnit ozdobné lišty či instalovat telefon pro dorozumívání řidiče s prostorem pro cestující," uvedl majitel. Jeho omnibus Tatra je pravděpodobně jediný dochováný exemplář. Celkem jich továrnu opustilo jen 26. O výborné kondici vozu svědčí i to, že letos dokázal zvládnout trasu z Vídně do Kopřivnice. Jinak ale unikát opouští garáž jen výjimečně.

Připomínkou úplných počátků automobilu byl elektrický kočár z roku 1906. Majitelem je Antonín Pavelka z Napajedel. "Kočár je takřka původní, zbytek jsem si musel vyrobit sám či s pomocí řemeslníků podle dobových obrázků," řekl. Na veteránských srazech se obnovený kočár objevuje teprve čtvrtým rokem. Kromě toho vlastní Pavelka také kočáry s parním strojem a spalovacím motorem.

Mobilní muzeum, jak se majitelé veteránů sami nazývají, dnes čítalo 26 automobilů a 16 motocyklů. Podle předsedy Slováckého Veteran Car Clubu Uherské Hradiště Stanislava Kuřiny jde jen o menší část vozidel, která členové klubu vlastní. Také on má vozů hned několik, dnes vyrazil se sportovním Fiatem 850 z roku 1967. "Je to náročný koníček, který vyžaduje spoustu času, obětí a podpory okolí," poznamenal.