Vyplývá to z výsledků průzkumu Poštovní spořitelny, o nichž dnes společnost informovala na tiskové konferenci.

Hlavní důvody pro spoření jsou nákup nebo rekonstrukce domu či bytu a vytvoření rezervy pro pokrytí nečekaných výdajů. Dále lidé spoří svým dětem, na důchod, dovolenou, nákup automobilu či vybavení domácnosti.

Lidé hledají jistotu a vytvoření finanční rezervy pokud možno s vysokým zhodnocením. Zároveň ale chtějí mít peníze kdykoliv k dispozici. Důležitá je také jednoduchost spořících produktů.

Čechům na spoření u bank vadí nejvíce délka výpovědní doby, nízký úrok a vysoké poplatky. Klienti Poštovní spořitelny se spíše obávají krachu bankovní instituce, skrytých poplatků a nepřehlednosti produktových podmínek.

Průzkum se uskutečnil v lednu letošního roku mezi 626 respondenty. Z toho byla polovina klientů Poštovní spořitelny a polovina lidí, kteří nejsou klienty společnosti.