VYBERTE SI REGION

Vize Zlína: město bez aut. Radnice spouští kampaň na podporu chůze a cyklistiky

Zlín - Město, kde mají cyklisté a chodci přednost před motoristy. Město, kde se dobře dýchá. Město, které ví, že počet aut na jeho území donekonečna navyšovat nejde. Tak se chce do budoucna prezentovat Zlín.

12.2.2016 1
SDÍLEJ:

Cyklostezka - ilustrační fotoFoto: Deník/Tomáš Škoda

Radnice spouští kampaň na podporu chůze a jízdy na kole. Cyklistům a chodcům chce Zlín vycházet vstříc

Radnice proto letos odstartuje kampaň, která se jmenuje Město v pohybu. Cílem této kampaně je ukázat veřejnosti, že pro pohyb ve městě není auto nutností. Heslo kampaně je v duchu rovnice „Zlín, to se rovná MHD + kolo + chůze".

Kolo je levné, rychlé a zdravé

„Kvalitní a dostupnou městskou hromadnou dopravu máme dlouhodobě, v posledních letech se významně rozšiřuje síť cyklostezek a přibývá také opravených chodníků. Nastal tedy vhodný čas k tomu nechávat auta na parkovištích, pokud to jen trochu jde. V mnoha případech je to rychlejší a levnější. A ve všech směrech zdravější," prohlásil zlínský primátor a lékař Miroslav Adámek.

O přednostech jiné dopravy než automobilové se radnice pokusí veřejnost přesvědčit mnoha způsoby. Hlavně praxí, proto se bude v příštích měsících třeba hodně jezdit na kolech.

Bude to například i v rámci cyklojízd, jejichž tradice odstartovala v minulém roce. V plánu jsou letos dvě až tři. Opět se uskuteční také soutěž Do práce na kole, ve které budou týmy mezi sebou soutěžit o to, který z nich najezdí při cestách do zaměstnání nejvíce kilometrů. Oceněni budou i jednotlivci nebo zaměstnavatelé, kteří cyklistům vytvoří nejlepší podmínky.

Uskuteční se také Den jízdního kola na náměstí Míru, v jehož rámci se připravuje prezentace prodejců těchto dopravních prostředků s důrazem na informace o technickém vývoji v této oblasti.

„V rámci kampaně cyklistům nabídneme i řadu informačních materiálů, cyklomapy, výstavu, semináře, diskusní fóra či workshopy. Bude toho opravdu hodně a zájemci se vše s předstihem dozvědí," slíbil radní Josef Novák, do jehož kompetencí patří doprava.

K tomu, aby Zlíňané častěji usedali na kola, chce radnice přispět i dalším rozšiřováním sítě cyklostezek. Letos se začne například budovat propojení centra města s největším sídlištěm Jižní Svahy. Město také komunikuje s obcemi a městy v okolí. Například spojení s Vizovicemi obě radnice projednávají.

„Určitě je to dobrá vize, podle mě by město mělo takovou politiku podporovat. Studoval jsem v Opavě a tam už před lety bylo centrum města úplně bez aut. Ve Zlíně to kvůli průtahu takto nejde, ale jdou dělat jiné věci. Sám bych rád dojížděl, ale omezuje mě jiná věc. U nás v práci není sprcha a cestou do Zlína bych se určitě zpotil," míní Patrik Michalčík z Napajedel. Podobnou námitku radnice vnímá.

„Je to pravda. Chce to mít v práci více košil a možnost sprchy," potvrzuje radní Novák, který sám na magistrát dojíždí na kole. Tyto podstatné detaily chce radnice také řešit.

Nestačí jen chtít. Musí být i podmínky

„Máme v plánu i sezení se zaměstnavateli ve Zlíně na téma společenské odpovědnosti. Jednou z věcí, na které bychom je chtěli upozornit, je i to, aby zaměstnancům poskytli takové podmínky, aby mohli skutečně do práce pěšky či na kole," upozorňuje Martin Habuda, cyklokoordinátor zlínské radnice.

Významnou roli bude mít v kampani propagace MHD, kterou zajišťuje Dopravní společnost Zlín Otrokovice. Její vozový park se neustále modernizuje, ceny jízdného se od roku 2011 drží na stejné úrovni, zvýšil se počet lokalit, kam trolejbusy a autobusy zajíždějí. A to včetně bývalého baťovského areálu, kudy projíždí tzv. centrální linka.

Aby měli zájemci veškeré informace o projektu Zlín v pohybu co nejvíce dostupné, objeví se na webu města banner, kde budou soustředěny. „Komunikovat budeme i prostřednictvím Magazínu Zlín, internetových a dalších médií," ujistil Martin Habuda.

Náklady na kampaň vyjdou na 1,1 milionu korun, z nichž 900 tisíc korun město získalo jako dotaci z Národního programu Životní prostředí.

Autor: Redakce

12.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Odkoukáváme to od Kanaďanů, hlásí Říčka

Zlín /ROZHOVOR/ – Na seznamu zvaných VIP hostů pražské 02 areny jej nenajdete. On je vetřelec, který si na tamním ledě hoví jako ve vlastním obýváku s televizním ovladačem v ruce. Jeho přítomnost se totiž blíží jistotě, že hlasatel oznámí útočníka hokejistů PSG Zlín s číslem 62 Roberta Říčku jako střelce branky.

Martínek míří ze Švédska do zámoří. Můj styl tam bude sedět, věří

New York, Zlín – /ROZHOVOR/ Chová obdiv k Radko Gudasovi. Ovšem i on má se soupeři slitování asi jako kladivo s hřebíkem. Od něj nečekejte krásné akce a góly, osmnáctiletý zlínský hokejový odchovanec a rodák z Hluku David Martínek to má za úkol na ledě především řezat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies