„Pokud půjde všechno podle plánu, měli bychom ten den na bráně provést testy, abychom ověřili, jestli se zní přenášejí transakce do pražského centra,“ uvedl koordinátor projektu ze zlínské firmy, která se stará omontáž technologií na zařízení, Karel Hostaša.

Mýtné brány se vČesku vsoučasnosti staví pouze na vybraných silnicích prvních tříd, které mají tranzitní charakter a aktuálně nahrazují budoucí dálnici či rychlostní silnici.

„Po dokončení samotné velkokapacitní komunikace vkonkrétním místě bude mýtná infrastruktura ztěchto silnic přemístěna,“ doplnila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) České republiky Martina Vápeníková.

Jednotlivé mýtné brány na vybraných úsecích dokončují dělníci postupně vtěchto dnech tak, aby se mohly podle předpokladů od 1.ledna připojit ke stávajícímu mýtnému systému.

Řidičů osobních vozidel se placení poplatků týkat nebude.

„Mýtná povinnost zůstává podle platných právních předpisů pouze pro vozidla shmotností přesahující dvanáct tun. To se týká například nákladních automobilů a autobusů,“ vysvětlila mluvčí ŘSD Vápeníková.