VYBERTE SI REGION

Z rychlostní silnice R 55 je už dálnice, jak má být. Jezdí se 130

Otrokovice – Od Nového roku se ze zákona změnilo některé značení silnic a dálnic. Na Zlínsku se tato změna dotkla rychlostní silnice R55, která je nově dálnicí D55. Řidiči tak budou moct navýšit rychlost ze 110 na 130 kilometrů v hodině.

6.1.2016 1
SDÍLEJ:

Dálniční dopravní značky na dálnici D 55 u Otrokovic.Foto: DENÍK/Jan Karásek

Nejedná se pouze o změnu v Otrokovicích, ale úprava nastala na území celé ČR schválením novelizace zákona o pozemních komunikacích. Od 1. ledna však Ministerstvo dopravy ČR také osvobodilo některé úseky dálnic od placení dálniční známky. Jedná se například o dvě desítky kilometrů v okolí Brna. Do Otrokovic či Kroměříže bohužel podobně pozitivní zpráva nedorazila.

„Od vybudování severovýchodní části obchvatu naše radnice usiluje o zrušení poplatku tříkilometrového úseku dálnice D55. Jedná se nám o dobu, než dojde k dokončení jeho chybějící jihovýchodní části," připomněla Romana Stehlíková, mluvčí Otrokovic. Ta také za město vyjádřila nad tímto rozhodnutím lítost.

„Ze situace, že v současné době byla některá města České republiky, která jsou v podobné situaci, od tohoto poplatku osvobozena a Otrokovicím tato povinnost zůstala, jsme značně zklamaní," sdělila mluvčí a doplnila, že o následných krocích, které by město mohlo učinit, a podpořit tak zrušení platby za použití obchvatu, bude v dohledné době jednat.

Připomněla, že město už v minulosti učinilo celou řadu kroků, aby mohli občané Otrokovic využívat obchvat bez poplatku.

„Zástupci vedení města osobně navštívili Ministerstvo dopravy, zaslali písemné žádosti včetně podepsané Deklarace samospráv o spolupráci při prosazení nezpoplatnění severovýchodní části obchvatu města Otrokovice, která byla podepsána v roce 2011, nebo upozornili na situaci premiéra Bohuslava Sobotku. Ten měl v minulém roce v Otrokovicích jednání právě ohledně dopravní infrastruktury," vyjmenovala mluvčí.

Ani v jednom z uvedených případů však nebylo žádosti vyhověno.

Poslední žádost byla přímo ministru dopravy adresována koncem roku 2015. „Odpověď jsme prozatím neobdrželi," doplnila Stehlíková.

Otrokovice především argumentují, že by se tak ulevilo vysokému dopravnímu zatížení v centru města, zejména pak v kvítkovické křižovatce. Ministerstvo dopravy však na takovou argumentaci neslyší.

Vyšší rychlost někteří řidiči vítají

Řidičům však přijde, že se situace zbytečně řeší. Posteskli si pouze nad tím, že už nejspíš není šance na to, aby se úsekem jezdilo zadarmo.

„Vždyť o nic nejde. Změní se pouze před názvem silnice, nyní už dálnice, písmenko. To si snad lidé zapamatují," směje se řidič Robert Brnula.

Dodává, že ho poplatky neodradí, raději bude co nejrychlejší cestou v Kroměříži. Vyšší rychlost vnímá jako výhodu, ale nechal by silnici jako R55.

Úsek D55 z Otrokovic do Hulína má délku necelých osmnáct kilometrů. Do provozu byl spuštěn v prosinci 2010," připomněla Hana Hrnčiříková ze zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

DENISA SPURNÁ

Autor: Redakce

6.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Odkoukáváme to od Kanaďanů, hlásí Říčka

Zlín /ROZHOVOR/ – Na seznamu zvaných VIP hostů pražské 02 areny jej nenajdete. On je vetřelec, který si na tamním ledě hoví jako ve vlastním obýváku s televizním ovladačem v ruce. Jeho přítomnost se totiž blíží jistotě, že hlasatel oznámí útočníka hokejistů PSG Zlín s číslem 62 Roberta Říčku jako střelce branky.

Martínek míří ze Švédska do zámoří. Můj styl tam bude sedět, věří

New York, Zlín – /ROZHOVOR/ Chová obdiv k Radko Gudasovi. Ovšem i on má se soupeři slitování asi jako kladivo s hřebíkem. Od něj nečekejte krásné akce a góly, osmnáctiletý zlínský hokejový odchovanec a rodák z Hluku David Martínek to má za úkol na ledě především řezat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies