Jinudy než z ulice Mladcovské nedaleko Lidlu se totiž do města nedostanou. Respektive ano, ale z hlediska ušetření času a nervů by šlo o příslovečné „z bláta do louže". Další možnost, jak opustit Mladcovou, je totiž například přes Prštné.

Jenže prštenská křižovatka u mostu přes Dřevnici je v tomto směru možná ještě horší. Řešení? Není a v nejbližších letech ani nebude. Alespoň tedy to technické. Semafor, kruhový objezd ani rozšíření silnice v plánu v nejbližších letech krajské město nemá.

„Víme, že tato křižovatka kapacitně nestačí a každodenně tam jsou problémy. Řešit se budou v rámci výstavby takzvané pravobřežní komunikace," zmínil mluvčí magistrátu Zdeněk Dvořák.

Dodal, že rozsáhlý projekt je ve fázi zadávání požadavků pro územní studii. Teprve potom bude město pokračovat vyřízením územního rozhodnutí a stavebního povolení. Stavba je otázkou až několika let.

„Navíc jde o velmi náročný projekt, který nemůže financovat město jen ze svého rozpočtu. Předtím, než bude definitivně jasná podoba pravobřežní komunikace, nemůže dojít ani ke změnám na křižovatce pod Mladcovou. Ta totiž bude její součástí," doplnil Zdeněk Dvořák.

Tato plánovaná dopravní tepna však zatím ani nezná svou definitivní podobu.

Je pouze uvedena v politice územního rozvoje ČR jako kapacitní silnice. „Ovšem její charakter, tedy jestli bude čtyř, dvou, osmi pruhová pro rychlost 40, 80 nebo 100 kilometrů v hodině, stále není určen.

V současné době si žádný dopravní inženýr, projektant a odborník dostatečně obeznámený s touto problematikou nedovolí předjímat, kudy přesně trasa povede a už vůbec ne, co se kvůli této trase bude muset bourat," doplnil i Karel Říha, dopravní expert magistrátu.

Kolona vozidel ve Zlíně

Se zpožděním vozy MHD počítají

Takzvaná mladcovská křižovatka nebo také křižovatka Pod Babou, jak jí někdy místní říkají, má i zajímavou historii. Původně ji postavilo město Zlín. V devadesátých letech byly totiž všechny silnice na území města v jeho majetku. Dnes už je silnice krajská.

Křižovatku město původně postavilo jako provizorní, ale zatím se nic za téměř dvacet let nezměnilo. Současný systém přednosti v jízdě je tam dlouhodobý.

„Ze strany Policie ČR ani nikoho jiného však není vyvíjena iniciativa, aby se tento stav nějak změnil. Ředitelství silnic Zlínského kraje tak zatím nemá v úmyslu toto dopravní řešení měnit," vzkázal za ŘSZK jeho mluvčí Vojtěch Cekota.

Se zpožděním tak automaticky počítají i vozy městské hromadné dopravy. Podle dopravního podniku jsou problémy pod Mladcovou na Zlín běžného rázu, a tak s ranními a odpoledními prostoji linka číslo 32 jednoduše už počítá. Ke zpoždění podle jízdních řádů proto většinou nedochází.

I podle policie jde sice o problémovou křižovatku, takových je však podle nich ve Zlíně více. „Tato křižovatka je pro řidiče určitě nepříjemná. Z dopravního hlediska však nebezpečná není," uvedl Petr Jaroš, mluvčí zlínských policistů.

Mohla by tam dopravu ve špičce řídit policie? „Ve špičkách je bohužel mnohem více lokalit, kde musíme asistovat. Jsou to například přechody u škol. Pokud by tam však došlo k větší zácpě, například vlivem nehody, stačí zavolat a policisté pomohou," zakončil Petr Jaroš.