Škola však nechce dávat přednost kvantitě před kvalitou, výběr každého dítěte dobře zváží, řekla dnes ČTK ředitelka školy Zdeňka Jančíková.

Škola je jediná svého druhu ve Zlínském kraji, program pro nadané děti funguje pět let. Ve škole se momentálně učí 44 dětí od první do páté třídy.

Přihlášené děti projdou dvojími diagnostickými testy odborníků, kteří případně dají své doporučení. Nadané děti nelze podle ředitelky nijak zjednodušeně popsat.

„Mnohdy jsou na úrovni vyšších ročníků, v některých věcech však mohou být zcela na úrovni svých vrstevníků či dokonce podprůměrní,“ podotkla Jančíková.

Společným rysem těchto dětí, které je odlišují od ostatních, je velká zvídavost, touha po učení, často mají výbornou paměť, logické uvažování a představivost. Nejvíce je předstih před vrstevníky vidět v raném dětství v období před školou.

Jedním z nadaných dětí je také Vilém ze Zlína, který je žákem páté třídy. Nejvíce ho baví tělocvik, matematika a němčina.

„Většinou hned na začátku roku, když dostanu učebnici, ji hned celou prolistuji,“ řekl dnes ČTK žák.

Velkou zvídavost dětí potvrdila také učitelka Ivana Podešvová.

„Děti jsou velmi aktivní, když dostanou úkol, splní jej nad limit, mají své názory, o všem debatují,“ uvedla učitelka s tím, že práce s nadanými dětmi je náročná na přípravu.

„Musím něco neustále vyhledávat na internetu, v knihovně. Děti mají dokonalý přehled už teď a dokonalou paměť, mnohdy poučí i mě,“ řekla Podešvová. Nadané děti jsou podle ní velmi spontánní, upřednostňují rodinnou atmosféru a potřebují osobní přístup.

Přístup k nadaným dětem byl jedním z tématem dnešní konference, kterou škola dnes pořádala na krajském úřadu. Zabývala se aktuálními problémy vzdělávání nadaných dětí.

Se svými příspěvky vystoupili odborníci z celé země, zabývali se například otázkou chytrých dětí s dyslexií, co vědí univerzitní studenti učitelství o takto nadaných dětech nebo jak spolupracovat s rodiči. Se svými příspěvky na ní vystoupili také žáci malenovické školy a její pedagogové.