„V rámci nezbytné kontroly dojde k přesnému geodetickému měření jednotlivých prvků trati, rozchodu kolejí a dalších součástí kolejového svršku. Provedeny budou zároveň údržbářské a servisní zásahy, např. v podobě vyčištění navíjecí komory či osvětlení tratě a stanic. Před opětovným otevřením proběhne i úklid tratě, stanic a vozů,“ popsal v tiskové zprávě Pavel Kejha, vedoucí provozovny LD Petřín s tím, že tentokrát dojde i na rekonstrukci kamerového systému.

Dopravní podnik provádí odstávky pravidelně vždy na jaře a na podzim – práce mají zajistit bezpečný a spolehlivý provoz lanové dráhy, která začala sloužit veřejnosti od 25. července 1891 (s přestávkou mezi lety 1920 a 1932) do roku 1965, než rozsáhlé sesuvy půdy trať zničily. Současná lanovka vozí cestující na vrchol Petřínských sadů už pětatřicet let, od roku 1985 je také součástí městské hromadné dopravy v Praze.

Petřínská rozhledna.
Petřínské sady. Místo lásky skrývá umělý vodopád i unikátní hodiny

„Od zahájení provozu v červnu 1985 do konce roku 2019 přepravila lanová dráha na Petřín 54 446 053 cestujících. V roce 2019 bylo přepraveno na lanové dráze Petřín 2 230 373 cestujících, což je rekordní počet za celou dobu své existence,“ uvedl DPP. Je jasné, že letos kvůli výskytu nemoci covid-19 a souvisejícím omezením cestovního ruchu dojde k výraznému poklesu.

V zimní sezoně navíc cestu lanovkou z Újezda na Petřín zvolí v průměru 120 tisíc lidí měsíčně, kdežto v letní sezoně (duben až říjen) zelené vozy přepraví 250 tisíc cestujících za měsíc. Až bude dokončena pravidelná podzimní údržba, bude mít lanová dráha jako obvykle interval o pět minut prodloužený a bude jezdit každou čtvrt hodinu.

Nové vizualizace lanovky spojující Podbabu s Bohnicemi. Hotovo by mělo být v roce 2025. V budoucnu se plánuje tramvajová trať.
Podbabu a Bohnice spojí lanovka na 30 let, pak jsou v plánu tramvajové tratě