I další lidé kritizují nepřehlednost nádraží a špatné značení zastávky. „Je to jak nástupiště devět a tři čtvrtě z Harryho Pottera. Najdou ho jen zasvěcení,“ komentoval Dušan Blahota. Z takového nástupiště totiž ve slavném příbehu odjížděli studenti kouzelnické školy v Bradavicích a obyčejným lidem bylo utajeno.

Zastávku využívá přepravce United Buses z Českých Budějovic. Ředitel firmy Karel Bílý její stav kritizuje už přes půl roku. V současné době zvažuje stížnost na provozovatele nádraží ČSAD Brno holding u ministerstva dopravy. „Každý den nám lidé kvůli tomu volají. Část se ptá zda jim autobus už neujel, hledají nástupiště 48 i mimo areál nádraží. Jiní reklamují jízdenku s tím, že ho našli, ale pozdě, a chtějí vrátit peníze,“ řekl Bílý.

Stavba nové odbavovací haly autobusového nádraží Zvonařka.
Otevření Zvonařky i s novou výpravní budovou? Odloženo. Nejdřív v polovině ledna

Nádraží Zvonařka prošlo minulý rok přestavbou. Zastávky 48 se ale nedotkla. „Běžně ji využívají i mezinárodní linky. Zastávka je označená, má přístřešek. Pro využívání je dostačující. Stížnosti United Buses pro nás není ničím novým, samozřejmě se vždy najde někdo nespokojený,“ řekl ředitel ČSAD Brno holding Antonín Grund.

Ředitel United Buses Bílý kritizuje fakt, že nástupiště je mimo všechny ostatní autobusové zastávky, navíc není zaznačené v žádném informačním plánku nádraží. "Není značení pro cestující kudy na nástupiště jít, když pomineme šipky nastříkané někde na asfaltu. Pozdě odpoledne a večer navíc nefungují informace, není tak nikdo, kdo by v případě potřeby cestujícím mohl poradit," vyzdvihl.

U kostela svatého Tomáše na Moravském náměstí v Brně a v blízkosti vytíženého dopravního uzlu Česká zatím chodci volně přecházejí bez omezení. To se ale může změnit. Má tam vzniknout přechod, po kterém by poté museli chodit, jinak by jim hrozila pokuta.
Živelné přecházení na Moraváku: bude hrozit i pokuta. Má tam vzniknout přechod

Podle informací dopravce kvůli nedostatečnému značení zastávky týdně autobus ujede přibližně patnácti cestujícím. Za půl roku evidují sto deset reklamací a stížností. Za propadlé jízdenky cestujícím vrátili už přes čtyřiadvacet tisíc korun.