VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diskuse: Fabriku chtějí dokončit do roku 2018

Fabriku chtějí dokončit do roku 2018

Zlín – Už jen maximálně měsíc by měly trvat demoliční a vyklízecí práce budov číslo 24 a 26 ve svitovském areálu. Ještě do konce ledna má pak začít i demolice objektu 103. Objektu, který se přesně před rokem a jedním dnem ocitl v plamenech.


Diskutovat mohou pouze přihlášení uživatelé

Přihlásit se

DISKUSE OBSAHUJE 25 PŘÍSPĚVKŮ

.
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
Tovární areál srovnat se zemí a místo něj postavit užitečné věci, které Zlínu pomůžou. Baťa se asi obrací v hrobě když vidí, že se tu chrání zdevastovaný areál jako nějaká památka a brání rozvoji města.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
Akorát že jde o prostory vybavené všemi možnými pro výrobu nutnými vymoženostmi od elektřiny až po odpadní teplo z elektrárny. Jak to, že vznikají další výrobní areály na nejúrodnějších polích?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
Přesně tak, parovod, rozvody vody, elektřiny, vody a odpadních vod a obslužné komunikace byly vytvořeny na míru potřebám výrobního areálu, nikoliv pro obchodní centrum, či obytnou zónu. Elektrárna nebyla původně postavena pro potřeby města, ale pro výrobní potřeby firmy Baťa a byla součástí areálu.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
Vážený PE, vy máte opravdu tak omezenou představu o současné situaci ve výrobě u nás, o technice staveb, o požadavcích na hygienu, požadavcích na pracovní prostředí, požadavcích na tepelnou pohodu, že si myslíte, že cokoliv, co ve svitu ještě stojí je možné bez astronomických investic používat k výrobě? Žil vy jste ve skutečném světě posledních 25 let?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
Máte pravdu, že samotné budovy jsou již pro výrobu ne zcela vyhovující, nicméně i těchto budovách (v západní části) je stále hodně firem provozujicích výrobu. Důležitá je zde infrastruktura, byť potřebuje modernizaci. Stavby na zelené louce, když jsou k dispozici stávající průmylosvé zóny, jsou velkou chybou, která se bohužel ukáže až v budoucnu. Revitalizace takového území je nákladnější než modernizace stavajícího.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Nic jsem neslyšel o zpřísnění zákonů o hygieně a pracovním prostředí. Spíš vám připomenu zápas ODS za vymazání výroby z areálu Svit a ZPS z územního plánu města Zlína.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Vážený pane, že vy jste nic o zpřísnění hygienických požadavků neslyšel, je s prominutím jenom váš problém. Já sám jsem praktikující stavař, takže si troufám říct, že mám asi o něco lepší přehled v současných požadavcích na stavby a můžete mně s klidem věřit, že ŽÁDNÁ ze současných nezrekonstruovaných budov svitu by NESPLNILA hygienické, požární, tepelně technické ani morální (jestli vám něco říká pojem "morální životnost") požadavky na umístění výroby. Nehledě na to, že ty krásné snímky tisíců dělníků přijíždějících autobusy do továrny ve 30. letech by dnes znamenaly tisíce aut, které by vjížděly do centra Zlína a parkovaly, kde se dá (ano, i dělník si může opravdu koupit auto a dokonce s ním i velice často jezdí do práce, podívejte se na satelitní snímek škodovky nebo Nošovic, to všechno nejsou auta zlých kapitalistů ). Nicméně dokud si volič levice neuvědomí, že doba píchaček a závodních výborů je minulostí a že dnes se ekonomika nepočítá na překračování plánů o desítky procent, bude pořád nadávat kdekoliv, kde se neřadí do fronty před bránou úderníci. Abysme si ujasnili politickou orientaci, v posledních volbách jsem volil Okamuru a Sobotka přišel o můj hlas až 2 dny před volbami svým arogantním porcováním divočáka, který ještě běhal.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Neslyšel jsem, že by se staré provozy POVINNĚ rekonstruovaly podle podmínek platných pro novou výstavbu.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Pane Pe, když jste zatím nic ohledně stavebních zákonů neslyšel, tak se, prosím Vás, nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte. Jestli začínáte každý svůj příspěvek "Neslyšel jsem...", tak všem jenom ukazujete, že nic o problému nevíte a stejně děláte chytrého. Samozřejmě, že se STÁVAJÍCÍ cokoliv nemusí POVINNĚ uvádět do stavu podle aktuálně platného zákona, ale jakmile z něčeho STÁVAJÍCÍHO chcete udělat něco NOVÉ, (kam patří i udělat z bývalé továrny novou továrnu) tak zákon MUSÍTE splnit, jinak stavíte černou stavbu a projekt neprojde ani u prvního úředníka. Že u vás v Horním Vidlákově máte v hospodě jediný záchod pro všechny je ten samý příklad. Až bude chtít pan hostinský opravit hospodu, tak mu hygiena PODLE AKTUÁLNĚ PLATNÉHO ZÁKONA nařídí udělat víc záchodů, záchod pro vozíčkáře, bezbariérový přístup, oddělený vstup pro personál, oddělené WC se sprchou a šatnou pro personál, sklad nápojů, sklad potravin, atd atd. , ale to jste určitě taky nikdy neslyšel, nemýlím-li se
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Jenom nechápu, jak vznikly výrobny a prodejny z kravínů v obou zemědělských areálech ve Vizovicích. Ta prodejna nábytku z bývalého seníku nad zastávkou Razov se vybudovala jenom pro to, že to bylo lacinější, než budovat všechno v novotě.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
kdo z ODS se o to přičinil? Daťka?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: .
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Ne, byla to poslední garnitura ODS na městě. Byl tehdy palcový titulek ve ZD, že Zlín nemá odsouhlasený územní plán. Zařídil to pan Janečka prohlášením, že podnikatelé musí mít zajištěné pokračování výroby.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Blbosti
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
Snůška keců nic víc.... Nejvíc mě sere že svit neudrží ve stejném vzhledu a překopou to do moderny. Navíc 60% budou obchody ? To v podstatě znamená zalší středně velké nákupni středisko. A budou tam byty ? Paráda další apartmány které si nikdo nepronajme (vždyt i jižní svahy zejou prázdnotou). Blbosti a blbosti nic víc.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Blbosti
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
Nic nestavet, to at tam radsi stoji 80 let stare skladiste bot ve kterem se bude prohanet meluzina...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Blbosti
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
Kdyby Tomas Bata mohl videt Jizni Svahy tak by plakal. To ze Jizni Svahy zeji prazdnotou by mohlo napovedet lokalnim politikum a developerum. V civilizovanem svete v panelaku bydli jen ti socialne nejslabsi a chceme ve Zline hodne takovych? Skoda jen, ze myslenka na bourani jiznaku je nerealna, kdyz vidime, jak dlouho se tahne bourani svitovskych budov
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Blbosti
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
A ty jsi asi jeden z těch chudáků, co si vozí prdel v naleštěným bavoráku, co? Ne všichni mají na bydlení v luxusu, ty zm.dečku. A svit nebourat, ale dát ho dohromady, a určitě tu nestavět další obchod
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Blbosti
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
kdo mluvi o luxusu. Srovnavam typickou kralikarnu na jiznacich s puldomkem s kouskem zelene okolo. Bez plotu, se sousedem, ktereho znam. Ne jako anonymni seda dzungle, kde nevim, kdo bydli o dve patra vyse, o vedlejsim vchodu nemluve. Nerikam, ze ze puldomek tak jak byl projektovan kdyz vznikal plni vsechny pozadavky moderniho bydleni, ale byty na jiznacich mi pripadaji nedobre az tak, ze jejich bourani mi prijde jako lepsi napad. Nasledovano nejakou puldomkovou renesanci v duchu 21. stoleti. Myslim, ze nejake podobne architektonicke snahy jsou na internetu uz dohledatelne
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Doporučuji -
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
- každý obyvatel půldomku si k sobě nastěhuje minimálně dvě rodiny z Jižňáků. To nám pak bude dobře.... Na Moravě není prostor dělat sídliště naležato (po americku), o financích na takto vznikající polodřevěné boudy nehovoře. ----------------- Ono i v té U.S.A. mají záplavy činžáků, jen je neukazují ve filmech.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Doporučuji -
Nezaregistrový uživatel 18.1.2014 reagovat
No tak k tomu jak to financovat. Ruzovou vilu presuneme do Kongresoveho palace aby se zvysila zamestnanost a vytizeni budovy a byl nejaky prijem do rozpoctu. Z Jablka udelame kasino aby se i mladi muzi meli kde uplatnit. Prodejny sypaneho caje a zmrzliny z Jablka se presunou do Fabriky. Vsechny tri mista i s novym dopravnim terminalem propojime cyklostezkou...? :-) Naprostio jasna koncepce.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Doporučuji -
Nezaregistrový uživatel 23.1.2014 reagovat
Vy asi nechodíte do KC, že? O jeho naplněnosti svědčí mimo jiné zcela vyprodané koncerty - naposledy např. fantastická Rocksymphony s M.Jandovou! Doufám, že se někdy v budoucnosti ještě bude opakovat. Nevadí vám, že se zatím nic neděje s torzem na JS / byl kolem toho velký humbuk a zatím NIC/?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Blbosti
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
Podle mého názoru je původní panelové sídliště na JS jedno z nejlépe naprojektovaných a postavených v cele ČR. Zato nová výstavba zeje, na rozdíl od paneláků, prázdnotou. Půldomek vs. velikostí adekvátní byt na JS je čistě věc osobních preferencí. Každé má své plusy i mínusy. Mimochodem, máte vůbec představu o jaké zastavěné území by se jednalo, aby půldomky pojmuly kapacity z JS? To si můžete dovolit v Texasu či Austrálii, nikoliv v zahuštěném území uprostřed Evropy.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Blbosti
Nezaregistrový uživatel 16.1.2014 reagovat
Ano, proc by si neslo predstavit souvislou zastavbu "novych puldomku" od Frystaku po Brezuvky? Trefil jsem to tak nejak s rozhlohou? Toho lesa kolem by i tak slo vetsina zachovat. Uplne stejne si dovedu prestavit, aby toto vse obslouzila MHD, kdyby nekdo chtel rypnput timto smerem. Jestlize se Zlin nejdrive etabloval jako nudle kolem drevnice od Priluku po Otrokovice, proc by nemohl porust take severo-jizne se zanechanim casti lesa kolem Kudlova jako craneneho uzemi. Jinak ke komentari o kvalite projektovani jiznaku. Jakeze sluzby to tam mame krome noveho koupaliste a obchodu pod prvnim segmentem? Vse ostatni na velice primitivni nebo neexistujici urovni. Ja myslim, ze komplexne pojato jiznaky jsou porerne dost zoufala prespavarna bez zazemi. Nerikam, ze jinde to nemaji horsi ale ja se nechci srovnavat s horsima!
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
a jeste
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
a jeste protahnout rychly zeleznicni koridor do Ziliny, aby meli mladi Zlinaci kam jezdit vydelavat penize a konecne bude ve Zline k ziti...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Bomba
Nezaregistrový uživatel 14.1.2014 reagovat
Bože tady to vypadá že Obyvatelé Krajskeho Města neumí čist nebo coo ????? To je nádhera at už to stojí ta FABRIKA konečne tu neco oživí ten hnusnej Svit a da to práci dost lidem to Zlín potřebuje.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Fabrika
Nezaregistrový uživatel 15.1.2014 reagovat
Pamatkare by meli zrusit a zakazat pod trestem dlouheho vezeni!!! Kazdy kdo se rozhodne ve Zline-konkretne v byvalem arealu Svitu neco noveho postavit nebo zrekonstruovat by mel dostat jeste nejake zvlastni oceneni.Tento areal kdyby zhrnuly bagry(krome budovy 21) tak se vubec nic nestane.Kdyby existovaly tito slavni pamatkari za p.Bati tak by nepostavil vubec nic,protoze by mu zakaly zbourat chaloupky z hliny,ktere tady kdysi staly a ze Zliny mohl byt skanzen podobny Roznovu p.Radh.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT