„Poslední rok a půl nebyl jednoduchý pro žádný sportovní klub. I proto si ceníme našeho vzájemného partnerství,“ prohlásil generální manažer Fastavu Zlín Zdeněk Grygera.

„Máme obrovskou radost. Je to i ocenění naší práce, že chtějí hrát ligu právě s námi,“ přidal ředitel klubu Leoš Gojš.

Společnost Climax funguje na trhu téměř třicet let. Dnes je jednou z největších firem v Evropě, vyrábějících venkovní i vnitřní stínění. Její roční obrat je takřka 1,5 miliardy korun. Své výrobky vyváží do více než 30 zemí světa a zaměstnává přes 500 zaměstnanců.

I proto si může dovolit sponzorovat více klubů. Svoji přízeň rozdělila mezi hokejový Vsetín a fotbalový Zlín. Zatímco někdejší extraligové šampiony by ráda vrátila zpátky mezi tuzemskou elitu, ševce by ráda popostrčila blíže k pohárovým příčkám.

„Máme ambice být vidět. Vytyčíme si stejný cíl, cestu, po které půjdeme a budeme si vzájemně pomáhat. Věřím pak, že se k nám ostatní firmy přidají,“ přeje si nejen ředitel společnosti Climax David Žabčík.

Pro pětačtyřicetiletého podnikatele byl fotbal jasnou volbou. „Jsme sportovní nadšenci, fotbaloví fanatici,“ tvrdí s úsměvem.

Sám s kopanou začínal v Ratiboři, na hřiště jej přivedl tatínek v šesti letech. I když měl v kariéře slušně našlápnuto a hrával dokonce divizi, nakonec dal přednost studium na vysoké škole. „Bylo to velmi dobré rozhodnutí,“ uvědomuje si zpětně.

Na milovaný sport ale nezanevřel. Fotbal hrál na nižší úrovni dál. Když měl čas, chodil i na Letnou.

„Fotbal je velký fenomén, propojuje lidi na celém světě. I když jdou naše výrobky hlavně na export, jsme ryze česká rodinná společnost. Jsme hrdí na náš region. I proto jsme ochotní kromě finančních prostředků investovat i náš čas, energii, znalosti, zkušenosti a kontakty z různých zemí. Určitě to bude přinášet ovoce. Taky v následujícím období chceme ještě více prohlubovat vztahy s městem i krajem,“ uvedl Žabčík.

Sám se chce s kolegy zase ve fotbalovém prostředí lépe zorientovat, poznat nové věci. I když smlouvu podepsali na dva roky, spolupráce má být dlouhodobější. „Je to ideální doba na to, abychom se vzájemně poznali a zjistili, zda vyznáváme stejné hodnoty a jdeme po stejné cestě,“ vysvětluje Žabčík.

Firma Climax bude mít svého zástupce v představenstvu klubu, na svém jménu v názvu klubu nelpí.

„Za spojení s velmi úspěšnou firmou, která je známá nejen v Česku, ale po celém světe, jsme velmi rádi. Vážíme si toho, že si firma Climax vybrala právě nás. Pro všechny hráče, realizační tým, zaměstnance, pro naše kluky z akademie na Vršavě, mládežnické trenéry, fanoušky i širokou veřejnost je to velmi pozitivní zpráva. Chceme klub nasměrovat správným směrem a v budoucnu ukázat sílu a stabilitu,“ uvedl Grygera.

Majitelem klubu i nadále zůstává Zdeněk Červenka. Kromě Lukromu a Climaxu zůstává jedním z hlavních sponzorů i firma Fastav.

Rozpočet se ale ve Zlíně nijak navyšovat nebude. „Někteří jiní partneři totiž ponížili svůj příspěvek do kluby. Největší ztráty ale přinesla pandemie koronaviru a s ní spojené věci, jako jsou zápasy bez diváků nebo neustálé testování,“ dodává Gojš.