„Závod nám vyšel parádně. Auto fungovalo, mechanici také, žádnou větší krizovku jsme řešit nemuseli, dosáhli jsme na parádní výsledek celkově i ve třídě, takže absolutní spokojenost," rozplýval se Jakeš, jenž cíl nejpopulárnější tuzemské soutěže spatřil teprve podruhé v kariéře.

K větší jistotě mu pomohla také skutečnost, že největší soupeř v kategorii produkčních vozů Jaroslav Orsák měl hned v první etapě velké technické problémy a žádná přetahovaná o první místo se tedy nekonala.

„Věděli jsme, že prát bychom se měli hlavně my dva, další kluci už měli ztrátu. A když se Jarin dostal do problémů, mohli jsme trochu zvolnit. Díky tomu nám vydržela i technika," vypíchl další důležitý moment pilot z Hutiska-Solance.

Právě náročnost závodu a respekt k soutěži udržovaly aktuálního lídra domácího šampionátu ve sprintrallye ve střehu po dobu celého víkendu. „Sprinty se jezdí přece jenom trochu jinak. Tam na to musíme šlapat od začátku až do konce, zatímco tady jsme raději v některých pasážích zvolnili, abychom pošetřili techniku," prozradil Jakeš.

Že šlo o taktiku úspěšnou, o tom svědčí i konečný výsledek.

„Máme z něj radost. Startovali jsme doma před vlastními fanoušky, kteří se přijeli podívat, a radost jsme určitě udělali i našemu hlavnímu sponzorovi, který má sídlo ve Zlíně a tento start navíc mimo sprinterský šampionát nám umožnil," pokračoval pilot Gemini Rally Teamu.

Nejtěžší závod sezony tedy zvládl na jedničku. V závěru roku jej ovšem čeká ještě jedna výzva v podobě bitvy o titul domácího šampiona ve sprintrallye. Už teď má jistý minimálně bronz, v produkčních vozech dokonce titul, ale pomýšlí výš.

„Budeme se teď snažit sehnat peníze, abychom měli k dispozici auto, s nímž se dá vyhrát. Přece jenom s naším mitsubishi nemůžeme konkurovat speciálům WRC a S2000. Pokud by se nám to povedlo, boj o titul je otevřený. Pokud ne, nedá se nic dělat a pokusíme se to našim soupeřům co nejvíc znepříjemnit," slíbil 23letý soutěžák.