Jak proběhl přechod ze Škody Fabia S2000 na specifikaci R5?

Je to auto z dílny Romana Kresty, který nám jej připravuje a už jsme s ním jeli i loňskou Barumku. Jen pak v závěru sezony jsme ještě využili osvědčenou techniku, protože jsme dvakrát po sobě absolvovali závod na šotolině. Teď v úterý jsme do nového vozu zase po dlouhé době nasedli při testování, protože od Barumky uplynulo hodně času. Chtěli jsme se co nejvíce rozjezdit před pro nás začínající sezonou. (úsměv)

Jaký jste měl ze zkoušky pocit?

Skvělý. Měli jsme skvělé, proměnlivé podmínky, kdy ráno pršelo, takže jsme nejprve jezdili na mokru, a poté bylo pěkné počasí a tratě schly, až byly úplně suché. S autem jsme přitom neměli žádné problémy.

Je pro vás osobně řízení jiné než ve voze specifikace S2000?

Rozdíl je jen v průběhu motoru – R5 má turbo motor 1.6, přičemž největší část výkonu se děje ve spodních otáčkách motoru, kdežto v S2000 se musí držet ve vyšších otáčkách. Jinak je chování auta hodně podobné. Chce to hlavně včas řadit. (úsměv)

Považoval jste to za nutnost pořídit si modernější typ auta, abyste nadále obstál v evropské konkurenci?

To úplně ne, ale nabídka přišla a vůz má určitě obrovskou budoucnost. Svědčí o tom i to, že v evropských závodech teď figuruje mnoho aut specifikace R5. S2000 je stále perfektní vůz, ale zároveň už je na konci vývoje.

Kam putovalo vaše předchozí auto?

V kompetenci jej má stále Roman Kresta, ale dále nevím.

Změnilo se ještě něco u vás před sezonou?

Za spolujezdce mám stále Dana Trunkáta, sponzoři jsou stejní, design na autě máme prakticky identický jak při Barum Rally, takže jde jen o to, že po dlouhé pauze nám začíná sezona. Nejde se na ni netěšit, neboť nás rallye baví. (úsměv)

Co máte v plánu absolvovat?

V seriálu mistrovství Evropy osm podniků (celkem je jich na programu deset – pozn. red.) včetně Barum Rally. Budeme se tedy chtít představit i našim domácím fanouškům. (úsměv)

Začínáte Irskou Rally 7.–9. dubna, kde vám loni pomohli dostat se zpět na trať fanoušci. Těšíte se na soutěž?

Ano, je skvělá a stejně tak jsou výborní příznivci. Loni jsme tam udělali chybu, ale to se někdy bohužel stává. Jsou připraveny krásné a těžké rychlostní zkoušky, takže teď už bude jen na nás, jak se s nimi popasujeme. Konkurence bude velká, protože soutěž je i součástí Britského šampionátu a pojede ji hodně rychlých posádek s R5.